Zamknij

Czy outsourcing IT się opłaca?

11:16, 08.10.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 14:10, 08.10.2021

W dzisiejszym świecie biznesu w którym funkcjonują organizacje możemy zauważyć silną rywalizację oraz ciągłą zmianę warunków, w których przyszło nam funkcjonować. Bez względu na profil i zasięg działalności współczesna firma musi podążać za otaczającymi ją realiami zmieniającego się świata. W związku z tym każdy szuka sposobu na optymalizację swoich kosztów związanych z procesami, tak aby dostosować się do rynku, na którym działa mocna konkurencja. Ukierunkowanie swoich biznesowych działań stało się punktem krytycznym. Pełne skupienie się na realizacji założonych celów nie rozpraszając się przy tym inną aktywnością jest warunkiem koniecznym na osiągnięcie pełnego sukcesu. Dlatego firmy coraz częściej decydują się na outsourcing, który nie tylko odciągnie uwagę od nadzoru nad infrastrukturą IT ale także potrafi przynosić korzyści biznesowe.

Outsourcing IT – korzystny i bezpieczny?

Ktoś kto nigdy nie korzystał z usług outsourcingu IT może się zastanawiać, czy przynosi on wymierne korzyści oraz czy jest bezpieczny dla jego firmy. Ilość modeli w jakich mogą być realizowane usługi outsourcingu IT jest niemal nieograniczona. Daje to pewność, że prawie zawsze uda się wybrać ten właściwy, który zapewni firmie maksimum korzyści. Przeważnie firma zewnętrzna zaczyna swoje działania od przeprowadzenia audytu infrastruktury informatycznej. Dzięki temu, że to podmiot zewnętrzny go przeprowadzał możemy mieć pewność, że wyniki będą w pełni obiektywne a my zyskamy cenną wiedzę o środowisku w którym pracujemy i przetwarzamy jakże cenne informacje, jakimi są dane zgromadzone w naszej firmie. Dokładna analiza pozwoli odpowiedzieć na pytanie, jaki obszar naszego IT nie funkcjonuje poprawnie oraz powinien zostać oddany w ręce firmy zewnętrznej.

Ile kosztuje outsourcing informatyczny?

Koszty utrzymania profesjonalnego działu IT nie należą do najniższych. Nie mówimy tu tylko o wynagrodzeniach naszych pracowników a przecież zakładamy, że zatrudniamy prawdziwych fachowców oraz wysokiej klasy pracowników helpdesku. Koszty związane są również z samochodami, komputerami, telefonami, powierzchnią biurową, prądem, parkingiem, premiami uznaniowymi i okazjonalnymi czy też innymi dodatkami około płacowymi. Trzeba wziąć pod uwagę również absencję informatyka w powodu np. urlopu czy choroby. Dokładna analiza często pokazuje, że warto jednak zastanowić się nad skorzystaniem z pomocy firmy zewnętrznej, która specjalizuje się w danej dziedzinie czyli w tym przypadku informatycznej obsłudze firm. Efekty takiego działania zazwyczaj przynoszą po prostu całą masę korzyści. Decydując się na outsourcing IT zaczynamy współpracę ze specjalistami, którzy posiadają ogromne doświadczenie, szerokie kompetencje oraz bardzo obszerną wiedzę. Posiadając takiego partnera możemy być pewni, że zostanie zachowana ciągłość działania systemów informatycznych a usługi będą wykonywane na najwyższym poziomie.

Outsourcing IT odpowiedzią na rosnące potrzeby firmy

Wszystkie wymienione wyżej problemy, zarówno realne jak i potencjalne, mają jedno wspólne rozwiązanie, którym jest właśnie outsourcing IT. Najważniejsze aby podjąć współpracę z firmą posiadającą wyspecjalizowaną kadrę w świadczeniu usług IT najwyższej jakości oraz posiadającą nowoczesne narzędzia, które zapewnią odpowiedni poziom administrowania siecią oraz działają zgodnie z wysokimi standardami świadczeniem tego typu. Koszty outsourcingu IT to zazwyczaj zaledwie ułamek kosztów, które musielibyśmy wydać na własną kadrę IT, która samodzielnie zarządzała by naszą siecią informatyczną. Redukując koszty jednocześnie zwiększamy jakość obsługi. Bardzo ważnym plusem jest dostępność usług, znika problem nieobecności informatyka wynikająca z urlopu lub choroby. Decydując się na outsourcing IT mamy zagwarantowaną absolutną ciągłość obsługi.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%