Zamknij

Mini lodówka do pokoju - niezbędnik w biurze czy niepotrzebna fanaberia?

19:12, 20.07.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 19:13, 20.07.2021
Skomentuj

Lodówka to jedno z najbardziej niezbędnych urządzeń AGD, jakie posiada się w domu. Jej historia sięga drugiej połowy XIX w. i trzeba przyznać, że lodówka, a właściwie chłodziarka, zrewolucjonizowała przemysł spożywczy. Co prawda trzeba było jeszcze wymyślić samochody - chłodnie do transportu zamrożonej żywności, by przyznać, że dzisiaj nie wyobrażamy sobie bez nich życia. Nawet w najskromniejszych domach czy takich o najmniejszej powierzchni kuchni, znajduje się choćby niewielka, podręczna lodówka.

Czy lodówka w biurze jest niezbędna? 

Kodeks pracy oraz przepisy BHP w pracy gwarantują pracownikom przyjazne i zdrowe środowisko. Pracodawca, zatrudniając pracowników musi zapewnić im komfortowe warunki pracy. Przez pojęcie komfortowe uznaje się m.in określony przedział temperatury środowiska w pracy, zapewnienie dobrego oświetlenia do pracy, narzędzi i sprzętu, prawa do przerwy w trakcie wykonywania obowiązków. Ustaleń jest w przepisach mnóstwo, ale mimo wszystko, wiele z nich brzmi bardzo ogólnie i interpretacyjnie. Najbardziej restrykcyjne przepisy zobowiązujące pracodawcę przypisywane są pracy w dziedzinie produkcji, natomiast praca biurowa opisana jest mniej szczegółowo. 

Pracodawca musi zapewnić pracownikom biura warunki, w których będą mogli oni wykonywać swoją pracę w sposób optymalny. Dotyczy to również temperatury, jaka panuje w  pomieszczeniach biurowych. Przepisy jako optimum podają, że pracownik może pracować w temp. od 18-30°C. W przypadku wysokich temperatur pracodawca ma obowiązek zapewnić pracownikowi wodę do picia. I tutaj pojawia się przestrzeń na jeden stosunkowo niewysoki wydatek, jakim jest zakup mini lodówki do pokoju, czyli niewielkiej, poręcznej chłodziarki do biura. 

Mini lodówka w biurze zapewni chłodne napoje i bezpieczne przekąski

Pracodawcy, zatrudniający pracowników w biurach, bardzo często obawiają się, że lodówka stanie się kością niezgody wśród załogi. Przede wszystkim z uwagi na wspólne przechowywanie produktów spożywczych oraz konieczność jej sprzątania. Takie argumenty miałyby uzasadnienie, gdyby w biurze pojawiła się jedna duża lodówka, z której korzystaliby wszyscy pracownicy, chociaż i tam znalazłoby się wiele rozwiązań, które unieszkodliwiłyby wszystkie niechętne argumenty. Jednak wszelkie przewidywane problemy z eksploatacją lodówki biurowej eliminuje automatycznie mini lodówka, niewielkie urządzenie AGD, które znajdzie swoje miejsce w każdym pomieszczeniu biurowym. 

Lodówka turystyczna w wersji mini lodówki doskonale spełnia swoją podstawową funkcję, czyli schładzanie napojów i utrzymywanie w niskiej temperaturze świeżości produktów spożywczych. Pracownik w każdej chwili może sięgnąć po chłodny napój, szczególnie w upalne dni, gdy temperatura w biurze bez klimatyzacji szybko się podnosi. W lodówce może też przechowywać posiłki, które zachowują świeżość, nawet głębokim latem. Nie każde biuro posiada pomieszczenie socjalne, nie zawsze udaje się je wygospodarować, chociaż pracodawca musi zapewnić pracownikowi miejsce odpoczynku, przeznaczone też do zjedzenia posiłku. Mini lodówka w biurze stanowi namiastkę komfortu i spełnia swoje najważniejsze funkcje, a przede wszystkim umożliwia dostęp do schłodzonych i orzeźwiających płynów. I chociaż nie zagwarantuje ona pracodawcy wydajniejszej pracy pracowników, ale z pewnością stworzy przyjazne do tego środowisko. 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%