Zamknij

Wynajem biura – to musisz wiedzieć przed podpisaniem umowy

10:56, 21.11.2022 . Aktualizacja: 10:56, 21.11.2022
Skomentuj

Niezależnie od tego, czy poszukujesz biura do wynajęcia w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie czy innym miejscu, prędzej czy później musisz podpisać umowę najmu. Zanim to zrobisz, sprawdź kilka informacji dotyczących lokalu.

Niezależnie od tego, czy poszukujesz biura do wynajęcia w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie czy innym miejscu, prędzej czy później musisz podpisać umowę najmu. Zanim to zrobisz, sprawdź kilka informacji dotyczących lokalu. Jeśli korzystasz z pomocy prawnika, na pewno będzie Ci łatwiej zdecydować o wielu sprawach. W każdym przypadku liczą się jednak warunki, z którymi należy się zapoznać, będąc najemcą i które należy ustalić już na początku współpracy z wynajmującym.

Umowa najmu

Według przepisów polskiego prawa umowa najmu zobowiązuje wynajmującego do oddania przedmiotu najmu – w tym przypadku nieruchomości - do używania najemcy, na czas oznaczony lub nieoznaczony. W zamian wynajmujący otrzymuje wynagrodzenie w postaci czynszu płaconego przez najemcę. Na co zwrócić uwagę przed podpisaniem takiej umowy?

Takie dokumenty oprócz informacji podstawowych, jak dane firm/osób, które zawierają umowę, dokładny opis nieruchomości wraz ze ściśle określonym metrażem i znajdującym się wewnątrz wyposażeniem, określają również prawa i obowiązki obu stron. Dzięki temu dowiesz się z nich między innymi tego, kto ponosi odpowiedzialność za ewentualne zniszczenia czy awarie techniczne na terenie obiektu. W umowie znajdziesz także warunki wypowiedzenia oraz wysokość regularnych opłat oraz termin i sposób ich regulowania. Ustalany jest także czas trwania umowy najmu.

Załączniki

Przy podpisywaniu umowy najmu często stosuje się także załączniki w postaci protokołu zdawczo-odbiorczego, w którym znajduje się lista wyposażenia i przedmiotów będących na stanie lokalu. Opisywany jest również stan techniczny biura i ewentualny stopień zużycia znajdujących się w nim mebli, urządzeń czy instalacji.

Koszty i warunki dodatkowe

Istotnymi kosztami są media, dlatego również tę kwestię należy ustalić już na początku. Chodzi o zużycie wody, energii elektrycznej i gazu oraz koszty takie jak wywóz śmieci czy ogrzewania budynku. Należy więc ustalić, w jaki sposób i jak często będą odczytywane podliczniki i regulowane opłaty.

Przed podpisaniem swojej pierwszej umowy najmu najlepiej skonsultuj się z osobą doświadczoną w tym temacie. Sprawdź także informacje dotyczące ewentualnych udogodnień, jak choćby dostęp do parkingu, czy umieszczenie reklamy Twojej firmy na fasadzie budynku. Dowiedz się także, jakie są warunki korzystania ze wspólnej recepcji, sal konferencyjnych czy też pomieszczeń socjalnych, sanitariatów itp., które często mogą być użytkowane również przez pozostałych najemców w budynku. W przypadku najmu biura coworkingowego dotyczy to także urządzeń biurowych i innych udogodnień znajdujących się w na terenie lokalu oraz czasu wcześniejszej rezerwacji sal przeznaczonych na spotkania czy prezentacje.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%