Zamknij
REKLAMA

Co to są kasetony reklamowe i jak można wykorzystać je do promocji firmy?

11:49, 01.07.2022 | .
Skomentuj

Od wyboru odpowiedniej reklamy zależy przyszłość naszego biznesu. Musimy mieć pewność, że klient zauważy reklamę i dowie się o naszej firmie. Kasetony reklamowe to pewny sposób na przejrzyste i wyraźne przedstawienie przechodniom naszej działalności. Za pomocą kasetonów reklamowych możemy również zaprezentować klientom nowe produkty i usługi. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje o tej formie reklamy.

Czym są kasetony reklamowe?

Kaseton reklamowy to podświetlony od wewnątrz baner reklamowy, najczęściej instalowany na zewnątrz budynku. Na ogół ma formę prostokąta o grubości do kilkunastu centymetrów, ale może także przyjmować inne, dowolne kształty uzależnione od potrzeb klienta – mogą to być także litery przestrzenne, wykonane ze styroduru. Baner ten może być:

  • jednostronny (zazwyczaj w formie 2D) i mocowany płasko do ściany. Niestety, tylko przechodnie zmierzające na wprost reklamy, będą w stanie dokładnie zobaczyć prezentowaną treść;
  • lub w wersji dwustronnej (tzw. semafor). Kasetony dwustronne mogą być mocowane prostopadle lub równolegle do obiektu. Taką konstrukcję instaluje się na wieszakach sztywnych, wiesza przy pomocy elastycznych uchwytów sufitowych, albo też umieszcza na wysięgnikach. Taki produkt to m.in. kaseton na dachu samochodu.

Standardowy kaseton wykonany jest na bazie profilu aluminiowego, w którego prowadnicę montowana jest front (zwany też licem), czyli tablica wykonana z transparentnego Metaplexu (plexi). Jego wypełnienie stanowi wybrany rodzaj pełnokolorowej lub wektorowej grafiki.

Cenowo, kasetony są stosunkowo najtańszą formą podświetlanej reklamy. Cena uzależniona jest od użytych materiałów i wielkości szyldu oraz od stopnia trudności frezowanych, podświetlanych liter i znaków.

W jaki sposób kaseton świetlny może być wykorzystany?

Reklama umieszczona na kasetonie to przede wszystkim wizytówka firmy, jej produktów lub usług. Może też pełnić dodatkowe funkcje, np. zastosowanie eleganckich kasetonów na elewacji budynku podkreśli prestiż/wysoką jakość świadczonych usług. Reklama zewnętrzna musi być wyrazista i przyciągać wzrok przechodniów na dłużej, być widoczna bez względu na pogodę i porę dnia oraz odporna na działanie warunków atmosferycznych. Kasetony świetlne spełniają wszystkie te wymagania.

Ważne jest także odpowiednie umiejscowienie, tak by reklamę widać było z różnych stron – może to być ściana lub witryna sklepu. Kaseton reklamowy podświetlany może przyciągnąć nowych klientów już od pierwszego dnia wprowadzenia nowości do naszej oferty.

Kaseton Reklamowy Na Lotnisku

Kasetony reklamowe – rodzaje

Kasetony możemy podzielić na dwie kategorie: banery podświetlane i nie podświetlane. Jeśli szukasz w pełni profesjonalnych kasetonów reklamowych, znajdziesz je pod tym adresem.

Kasetony podświetlane

Reklamy podświetlane sprawdzą się zarówno wewnątrz budynku, jak i na zewnątrz. Są widoczne w nocy i podczas deszczowej pogody, przez co docierają do większej grupy odbiorców, co bezpośrednio przekłada się na większą rozpoznawalność naszej firmy. Wyróżniamy kilka rodzajów kasetonów podświetlanych w zależności od technologii wykonania: kasetony z plexi, dibondu, drewna, aluminium, winylu i z frontami frezowanymi. Materiały te dostosowane są do potrzeb reklamodawców i charakteru przekazu.

Technologia plexi

Kasetony reklamowe zbudowane z pleksi mają twardy front i są zazwyczaj stosowane w stosunkowo małych reklamach (do 300 x 200 cm). Plexi to materiał odporny na szkodliwe działanie warunków zewnętrznych. Jest lekki, przez co łatwy w montażu – nie obciąża więc elewacji i można go montować na wysokich budynkach. Kaseton podświetlany z plexi tworzony jest poprzez gięcie liniowe wzdłuż wzmocnień i klejenie na łączeniach.

Fronty frezowane, tłoczone, podklejane

Kolejnym rodzajem kasetonów reklamowych są frezowane kasetony podświetlane. Ich produkcja polega na wycinaniu elementów w materiale nieprzepuszczającym światła, np. DiBond – po podświetleniu wewnętrznym oświetleniem świecić będą tylko wycięte elementy, co pozwala na uzyskanie efektu przestrzennego.

Fronty z tkaniny winylowej

Winyl, zwany elastycznym licem, pozwala na tworzenie wielkogabarytowych kasetonów bez łączeń. Materiał ten odporny jest na śnieg, deszcz i promienie słoneczne. Struktura winylu jest niejednolita, przez co przenika przez nią światło i powietrze. Dzięki temu kasetony reklamowe winylowe mogą być instalowane na rusztowaniach, fasadzie lub tablicy wielkoformatowej. Co więcej, kasetony winylowe sprawdzają się nie tylko jako reklama, ale mogą zasłonić ścianę np. podczas remontu.

Kasetony z dibondu

DiBond to materiał kompozytowy, który składa się z kilku warstw blachy aluminiowej i wewnętrznego rdzenia z tworzywa sztucznego. Kaseton reklamowy z DiBondu stosuje się przy banerach dwustronnych, idealnie sprawdzi się też w przypadku reklam premium. Może imitować metale szlachetne, łatwo poddaje się obróbce mechanicznej i jest bardzo trwały. W tych kasetonach możliwe jest użycie oświetlenia LED, co jeszcze bardziej uatrakcyjni reklamę i podkreśli grafikę. Trzeba jednak pamiętać, że trwałość, wysoka jakość i odporność na uszkodzenia to także wysoka cena, ale rekompensuje to fakt, iż DiBond nie potrzebuje częstej konserwacji i czyszczenia.

Aluminium

Kaseton reklamowy wykonany z aluminium to szczególny produkt. Odznacza się niskim kosztem produkcji, łatwością montażu oraz odpornością na szkodliwe działanie warunków pogodowych. Kasetony aluminiowe są wykonane z dwóch materiałów – na ramie aluminiowej mocowane są fronty z pleksi lub siatki winylowej. Umożliwia to tworzenie kasetonów okrągłych, prostokątnych i kwadratowych. Ramy kasetonów z aluminium mogą być pomalowane proszkowo na dowolny kolor z palety RAL.

Drewno

Drewniane kasetony reklamowe kojarzą się z naturalnością i są bardzo eleganckie, wobec czego sprawdzą się przy firmach nastawionych na ekologiczny biznes. Z drewna można zrobić dwustronne kasetony. Jednakże wymagają częstego czyszczenia i impregnacji – bez tego są podatne na wilgoć, co obniża ich trwałość. Z tego powodu drewniane kasetony najczęściej można spotkać wewnątrz budynku.

Tablice niepodświetlane

Kasetony niepodświetlone są pozbawione źródeł światła, które wzmocniłoby odbiór reklamy. Są stosowane wewnątrz pomieszczeń, w których oświetlenie jest stałe i regularne. Jednakże nawet wtedy przyciągają mniejszą uwagę, niż podświetlane kasetony.

Kasetony reklamowe – podsumowanie

Przy wyborze odpowiedniej reklamy, nie możemy się kierować wyłącznie takim czynnikiem jak cena. Kluczowa dla nas powinna być widoczność firmy lub marki i promowanie jej jako profesjonalnej. Każdy obiekt usługowy czy sklep zyska zainteresowanie i dużo zamówień, poprzez taką promocję swojego biznesu. Profesjonalny producent kasetonów reklamowych może wykonać indywidualne projekty idealnie dostosowane do potrzeb danej firmy.

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (1)

MikołajMikołaj

1 0

Inwestuje w takie kasetony oraz w bilbordy jak i gadżety reklamowe ze SpiroPrint. Tradycyjna reklama w lokalnym biznesie sprawdza się najlepiej, przynajmniej u mnie. 18:08, 09.07.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

REKLAMA
0%