Na kwestię lokalizacji trzeba spojrzeć dwojako. Z jednej strony będzie to otoczenie – hotel nad morzem w miarę blisko plaży będzie przecież bardziej atrakcyjny niż ten, z którego do morza jest daleko – a z drugiej skomunikowanie. To ostatnie też można oceniać różnie, bo dostępność autem, pociągiem i autobusem może być różna. Zresztą dziś warto też wspomnieć o dostępności pieszo i rowerem, bo wiele osób właśnie w ten sposób spędza wakacje. To znaczy, że odległość od różnych atrakcji będzie często miała znaczenie większe, niż na przykład charakter obiektu.
Jednym z powodów, dla których to hotele, a nie pensjonaty czy kwatery prywatne budzą największe zainteresowanie, jest wyższy poziom obsługi obiektu. Ale przecież i w obrębie tylko jednej klasy obiektów widoczne jest niemałe zróżnicowanie. Takie opcje jak późniejsze zameldowanie, przechowalnia bagażu, pomoc w zorganizowaniu transportu (czy szerzej rozumiane usługi concierge), dyskretne sprzątanie pokoju i inne mają bardzo duże znaczenie. Uprzejma obsługa, pomoc w wybraniu pakietu pobytowego czy łatwość umówienia zabiegów w strefie SPA są z punktu widzenia gościa bardzo istotne i warto zwracać uwagę na te aspekty choćby przy analizie opinii o danym hotelu.
O ile powierzchnia pokojów często będzie w różnych obiektach mniej więcej taka sama, to już wyposażenie, jego styl i charakter mogą być bardzo różne. Jak zwykle – najwięcej jest obiektów, które się ani negatywnie, ani pozytywnie nie wyróżniają, ale warto poszukać takich, które mają jakiś konkretny charakter i styl. Wprawdzie nie przełoży się to zapewne bezpośrednio na przykład na jakość snu, ale korelacja między tym, ile wysiłku gestorzy włożyli w przygotowanie obiektu a tym, jak zadowoleni są goście, jest aż nazbyt wyraźna.
Kiepski hotel pozwala po prostu na rezerwację pokojów. W średnim – można o pewne udogodnienia zapytać, a życzenia specjalne zostaną w miarę możliwości zrealizowane. W najlepszych hotelach wiele opcji jest standardem, a dla jeszcze większej łatwości organizacji wyjazdu można skorzystać z pakietów pobytowych. Ich oferta może być bardzo bogata, ale zawsze jest obietnicą złożoną klientowi co do zakresu dostępnych usług. To też zwyczajnie ułatwienie, ale ułatwienie, którego przygotowanie wymaga pewnego działania po stronie hotelu – w słabych obiektach nikomu by się tego nie chciało przygotowywać, więc dostępność pakietów prawie zawsze będzie dobrym znakiem.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz