Zamknij
REKLAMA

Słownik pojęć HRowca – czy wiesz co to upskilling?

21.11, 18.01.2023 . Aktualizacja: 21.11, 18.01.2023
Skomentuj

Obecnie branża HR coraz rzadziej kojarzy się wyłącznie z rekrutacją, a od jej przedstawicieli wymaga się coraz większej wiedzy. Do ważnych zadań HR-owca należy m.in. wdrażanie nowych pracowników, wykorzystując przy tym upskilling. Czy wiesz, co to takiego? Jeśli nie, koniecznie czytaj dalej.

Czym jest upskilling?

Rozwój pracowników to rozwój firmy. Dlatego też zadania działu HR są tak ważne. Jednym z nich może być upskilling Jest to bardzo przydatny proces, który umożliwia dostosowanie kompetencji zespołu do aktualnych wymagań rynkowych.

Upskilling oznacza nic innego, jak proces uczenia się nowych umiejętności. W praktyce przyjmuje formę szkoleń, kursów oraz innych inicjatyw nakierowanych na edukację. W upskillingu chodzi przede wszystkim o doskonalenie posiadanych już umiejętności oraz aktualizowanie wiedzy – to główna rzecz, która odróżnia ten proces od równie przydatnego reskillingu.

Dlaczego upskilling jest tak ważny?

Świat obecnie bardzo szybko się zmienia, a wraz z nim potrzeby rynkowe. W związku z tym wiedza i umiejętności pracowników mogą się dezaktualizować. Wpływają na to między innymi cyfrowa transformacja, zmiany w przepisach prawa oraz globalne trendy. Co jednak ważne, z badań wynika, że polscy pracownicy nie tylko są świadomi konieczności ciągłego rozwoju, ale również gotowi, aby podjąć związany z tym trud. Również pracodawcy coraz częściej zdają sobie sprawę, że inwestowanie w umiejętności kadry procentuje.

Upskilling w praktyce

Jak zadbać o rozwój pracowników? Upskilling najczęściej manifestuje się w postaci szkoleń i kursów. Bardzo ważny jest jednak odpowiedni dobór praktyk szkoleniowych. Dlatego powinien być poprzedzony dokładną analizą luk w wiedzy oraz potrzeb i trendów. Warto myśleć o upskillingu długoterminowo – należy więc oszacować, jakie umiejętności będą potrzebne nie tylko „tu i teraz”, ale również w przyszłości. Warto też uwzględniać osobiste cele i predyspozycje pracowników – zwiększy to skuteczność oraz satysfakcję.

(artykuł sponsorowany)
 
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%