Podróż pociągiem ze Szczecinka do Szczecina przez Runowo Pomorskie będzie krótsza. Właśnie oddano do ruchu kolejny zmodernizowany odcinek linii kolejowej nr 210 między Czaplinkiem, a Złocieńcem. Grupa NDI prace wykonała trzy miesiące przed czasem, co przy inwestycjach kolejowych jest nie lada wyczynem.
Trwa już drugi etap prac w ramach zadania „Rewitalizacja linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie”. Za oba odpowiedzialna jest sopocka grupa NDI. Wykonawca realizuje zadania w systemie „Projektuj i Buduj”.
- W zakres robót zakwalifikowano m. in. budowę pięciu nowych peronów na przystankach osobowych - Jelenino, Czarne Małe, Żelisławie Pomorskie, Suliszewo Drawskie oraz Wiewiecko. Zaplanowano też wymianę nawierzchni torowej linii kolejowej nr 210 w torze nr 1 na odcinku między miejscowością Czaplinek, a miejscowością Złocieniec. Założono także wykonanie wzmocnienia podtorza – mówi Amelia Mizerska kierownik projektu z firmy NDI.
Rewitalizacja toru poprawi komfort jazdy podróżnych i co najważniejsze skróci jej czas oraz podniesie poziom bezpieczeństwa. Na odcinku Czaplinek – Złocieniec pociąg będzie mógł rozwinąć prędkości do 120 km/h. Obecnie pokonuje tę trasę z maksymalną prędkością 80 km/h.
Dzięki dobrze skoordynowanym pracom zrewitalizowany tor numer jeden udało się oddać do ruchu jeszcze przed wigilią, choć według harmonogramu robót miało to nastąpić dopiero w marcu 2021 roku. Wybudowany i oddany do eksploatacji jest już także peron osobowy nr 1 Jelenino i peron nr 2 Wiewiecko.
- Perony są szersze, dłuższe i wyższe – mają 0,55 m wysokości, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie z pociągu jest ułatwione. Stanęły na nich nowe wiaty, ławki, stojaki rowerowe, gabloty z rozkładami jazdy oraz pojawiło się energooszczędne oświetlenie i czytelne oznakowanie – dodaje Amelia Mizerska, kierownik projektu NDI. - Perony są dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Dla osób niewidzących i niedowidzących ułatwieniem jest wypukła faktura nawierzchni peronowej. Nowe pochylnie – dojścia do peronu umożliwią dogodne korzystanie z peronu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.
To już drugi raz, gdy grupa NDI prowadzi prace na linii kolejowej nr 210. Wcześniej - od 2017 do 2019 roku - wykonała odcinek między Szczecinkiem a Runowem Pomorskim. Zadanie obejmowało: ponad 70 km prac torowych, budowę 16 peronów, remont 25 i budowę czterech nowych przepustów, remont mostu i trzech wiaduktów, przebudowę 51 przejazdów kolejowo-drogowych, a także modernizację systemu sterowania ruchem kolejowym wraz z budową półsamoczynnej blokady liniowej na pięciu szlakach.
Nowe drzwi ratusza i kapsuła czasu.
Fajny pomysł no i piękne drzwi.
Anka
14:52, 2025-09-17
10 lat batalii sądowej. Miliony dla Szczecinka!
Kto wtedy decydował powiniem niec zakaz zajmowania adekwatnych stanowisk dożywotnie
Zdrowy byk
13:51, 2025-09-17
"Mistrzowie" nie zwolnili. Są już bez prawka
Ja kiedys jechałem. 180 kmh w miescie koło Netto ale Policjanci jezdzili Polonezami i nie mieli na paliwo....
50cent
12:00, 2025-09-17
"Mistrzowie" nie zwolnili. Są już bez prawka
Za takie przekroczenia prędkości w terenie zabudowanym powinien być bezwzględny *%#)!& Po ch*ju fest będzie to dla takich elementów nauczka...
Crulix
11:53, 2025-09-17
2 0
Ot Co!!! Na trasie wszystkie przystanki będa miały perony podwyższone, łatwiej będzie wsiąć do wagonu. A w Szczecinku, do wagonu trzeba jak po drabinie. Ja, 70+, jeszcze sprawny i jeszcze sobie radzę...
0 2
M.Golińska obiecywała budowę przystanku kolejowego Szczecinek Północ na wysokości Biura Pracy. iCO? cISZA?
0 0
Nie krytykuj, dali 500+, to się ciesz i nie krytykuj.
Brawo Pis
0 0
Do 2025 mają czas na wybudwanie tego przystanku, tylko pytanie co z przystnakiem Szczecinek Chyże, do likwidacji?
0 2
W 2014, 2015 często jeździłem pociągiem że Szczecinek do Szczecina i w drugą stronę. Czas jazdy wynosił wtedy w przybliżeniu 3 godzinny max zazwyczaj było to 2,5. Teraz mamy 2021 i dalej jedziemy min 3 godziny! 3 h , 180 km! 20 letnim samochodem dojadę szybciej,a oni chwalą się teraz jakąś hybrydą . Żenada