Samorządowcy subregionu słupskiego chcą elektryfikacji linii kolejowej nr 405 na odcinku Słupsk – Szczecinek. Linia aktualnie jest modernizowana, jednak w planach PKP nie ma jej elektryfikacji. W poniedziałek w usteckim ratuszu podpisano apel oraz list intencyjny o współpracy samorządów w tej sprawie.
-Brak elektryfikacji tej linii ogranicza użyteczność tego szlaku kolejowego, bo wyklucza wykorzystanie go przez pasażerskie pociągi dalekobieżne, które aktualnie kursują okrężną trasą przez Białogard i Koszalin - mówi burmistrz Ustki Jacek Graczyk. - Stan taki powoduje wyższe koszty eksploatacyjne, pogłębia wykluczenie komunikacyjne mieszkańców podregionu słupskiego oraz ma negatywny wpływ na jego gospodarkę, w szczególności na sektor turystyczny. Jesteśmy po prostu wykluczeni komunikacyjnie. Jeżeli mają rozwijać się port i przedsiębiorstwa w Ustce, to ta linia musi być zelektryfikowana, a port skomunikowany z całą siecią dróg krajowych - dodaje.
-Radio Gdańsk
W okresie wakacyjnym do Ustki kursują pociągi z Katowic, Przemyśla, Krakowa i Warszawy. Ze względu na brak elektryfikacji na odcinku Szczecinek - Słupsk pociągi z zachodniej Polski nie mogą docierać bezpośrednio do subregionu słupskiego.
Gosc08:50, 26.06.2019
4 0
Nie uda sie.Elektryfikacja byla na tej linii juz kiedys planowana i przed obecnym remontem kolejny raz rozwazana.Ale zbyt wysokie koszty kolejny raz przesadzily sprawe.Mysle ze nie bedzie na to szansy jeszcze dlugie lata.... 08:50, 26.06.2019
Mic13:07, 26.06.2019
1 2
No tak, bo lepiej planować utopijne nowe linie to nieistniejącego jeszcze lotniska Baranów, zamiast inwestować w te które są potrzebne teraz... 13:07, 26.06.2019