Zamknij
16:22, 26.05.2020

Kopalnia Surowców Mineralnych S. Mroczek, T. Szczepański Sp.J. z Parsęcka przy współpracy z firmą Ar-Gips. Sp. z o.o. ,oraz Cemex Infrastruktura jako pierwsza firma w naszym regionie wybudowała drogę w innowacyjnej technologii. Do budowy wykorzystano nie tradycyjny asfalt, a beton wałowany RCC. Jest to specjalnie zaprojektowany beton cementowy przystosowany do zagęszczania metodą wałowania. Jest to sucha mieszanka o optymalnej wilgotności, zbliżonej do wilgotności gruntu. Zastosowane składniki dobrane są w odpowiednich proporcjach celem osiągnięcia optymalnego zagęszczenia, bo im gęściej, tym lepsza szczelność i mrozoodporność, a co za tym idzie, trwałość.

Łącznie w tej technologii wybudowano prawie kilometr ciągu drogowego o powierzchni 5 460 m2.

Zdecydowaliśmy się na beton wałowany ponieważ łączy on w sobie zalety jakościowe betonu lanego z zaletami nawierzchni asfaltowych. Cechuje go łatwość wykonania i krótszy czas realizacji robót, a co za tym idzie – niższy koszt inwestycji. Technologia ta wykorzystywana jest wszędzie tam, gdzie liczy się wytrzymałość konstrukcji i szybki czas budowy.

Zalety

Wymieniona technologia ma wiele zalet. Przede wszystkim jest konstrukcją długowieczną, której czas użytkowania przy zachowaniu założonych parametrów może sięgać nawet 50 lat. Dodatkowo posiada wysoką odporność na obciążenia i odkształcenia mechaniczne oraz zdolność przenoszenia dużych obciążeń zaraz po ułożeniu nawierzchni (nawet ruch lekkich pojazdów).

Inną równie ważną i udowodnioną kwestią tym razem z zakresu bezpieczeństwa jest krótsza droga hamowania, oraz lepsza przyczepność również na mokrej nawierzchni. Ponadto jasna nawierzchnia jezdni korzystnie wpływa na widoczność na drodze o zmierzchu.

Głównym celem inwestycji była poprawa bezpieczeństwa, oraz zmniejszenie uciążliwości związanej z ruchem samochodów ciężarowych w godzinach funkcjonowania zakładu dla mieszkańców wsi Parsęcko.

Nowatorska technologia, która została wykorzystana do budowy drogi w Parsęcku, pozwoli również ocenić przewagę nawierzchni betonowej nad asfaltową w trudnych warunkach użytkowania – ruch ciężkiego sprzętu i ciężarówek z kruszywem. Chodzi o technologię, która w przyszłości może mieć zastosowanie do budowy dróg lokalnych, placów postojowych i parkingów.

(materiał partnera)

Jeżeli Twój wizerunek przypadkowo znalazł się na tych fotografiach, a nie wyraziłeś na to zgody, prosimy zgłoś to na adres: [email protected]
Zobacz więcej fotorelacji
80-lecie I LO w Szczecinku i zjazd absolwentów
zobacz fotorelację
Samochód rozbity na DK11
zobacz fotorelację
Wypadek ciężarówki pod Iwinem – zdjęcia z miejsca
zobacz fotorelację
Mieszkańcy Dalęcina pokazali moc wspólnoty. Zbierali na remont kościoła
zobacz fotorelację
Tak wyglądało miejsce dwóch kolizji na DK25
zobacz fotorelację
Strażacy w akcji na Zielonej – zdjęcia z pożaru
zobacz fotorelację
Szczecinek mówi NIE likwidacji kolei – protest w zdjęciach
zobacz fotorelację
Nowoczesny Budynek Mieszkalny w Centrum Szczecinka: „Sarska Residence”
zobacz fotorelację
Uśmiechy, zabawa i atrakcje! Tak było na pikniku
zobacz fotorelację
Od Świątek do Mickiewicza – remont w obiektywie
zobacz fotorelację