Za nami pierwszy tydzień funkcjonowania Karty Mieszkańca „Mój Szczecinek” – projektu, który wystartował 24 marca. Już w pierwszych minutach po godzinie 9 zaczęły napływać wnioski, a w dwóch punktach wydawania Kart – w Urzędzie Miasta oraz w Centrum Informacji Turystycznej na deptaku – ustawiły się kolejki. Jak poinformowali urzędnicy, na koniec pierwszego tygodnia założono 1155 kont, z czego aż 954 są już aktywne.
Mieszkańcy Szczecinka najchętniej korzystają z aplikacji mobilnej, która odpowiada za dwie trzecie wszystkich założonych Kart. Około jedna trzecia mieszkańców woli tradycyjną, plastikową wersję, którą można odebrać w ratuszu lub CIT. Warto dodać, że możliwe jest jednoczesne korzystanie z obu wersji – elektronicznej i fizycznej. Co trzecia aktywna Karta posiada również Pakiet Seniora, dostępny dla uprawnionych osób obok podstawowego Pakietu Mieszkańca.
Dynamicznie rośnie również liczba Partnerów programu, czyli firm i instytucji oferujących zniżki oraz bonusy dla posiadaczy Karty. Do miejskich spółek dołączają kolejne podmioty, takie jak kwiaciarnie, taksówki, kino, salony urody, basen, korty tenisowe, a także markety sieci Intermarché, gdzie w każdy poniedziałek można liczyć na 5-procentowy rabat na zakupy. Lista Partnerów i oferowanych zniżek dostępna jest w aplikacji mobilnej „Mój Szczecinek” oraz na stronie internetowej karta.szczecinek.pl.
Jak to zwykle bywa przy wdrażaniu nowych systemów, pojawiają się błędy przy składaniu wniosków. – Bardzo prosimy o uważne wypełnianie formularzy i dołączanie odpowiednich załączników – mówi Julia Michałowska-Przybysz z Biura Prasowego Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Szczecinek.
– Bywa, że mieszkańcy dołączają PIT-11, tymczasem wymagane jest pełne zeznanie podatkowe złożone w urzędzie skarbowym. Ale widzimy postęp – z każdym dniem błędów jest coraz mniej.
Urzędnicy deklarują, że każda osoba, która popełni błąd, otrzymuje wiadomość z wyjaśnieniem, a w razie potrzeby także telefon z instrukcją korekty.
Tysięczną Kartę Mieszkańca wydano już w czwartek, 27 marca, zaledwie cztery dni po starcie programu. Dla porównania, program „Aktywni 60 plus” potrzebował niemal miesiąca, by osiągnąć podobny wynik, choć dziś liczba kart seniora przekracza 6 tysięcy.
– Z doświadczeń innych miast wynika, że z czasem Kartę Mieszkańca wyrabia około połowa uprawnionych osób.
– dodaje Michałowska-Przybysz.
Program „Mój Szczecinek” dopiero się rozkręca, ale już teraz cieszy się dużym zainteresowaniem i zaangażowaniem mieszkańców. Wszystkie szczegóły dotyczące założenia Karty, wymaganych dokumentów oraz aktualnych bonusów dostępne są na stronie: www.karta.szczecinek.pl.
Karty coś dają?07:42, 29.03.2025
Mam takie pytanie. Czy te karty realnie coś dają?.
Koko08:33, 29.03.2025
Z tym rozliczeniem to gruba przesada, komu taka informacja jest potrzebna od tego jest US
mieszkaniec09:04, 29.03.2025
Nie chodzi o cały PIT, a jedynie o 1 stronę, bez danych o dochodach, a tę, gdzie jest potwierdzone miejsce złożenia zeznania i zamieszkania
J2313:06, 29.03.2025
Stoją z tym obłędem w oczach, bo kawałek plastiku dajoooo za darmo. Onegdaj stali do ostatniej 5-tęj dawki preparatu eksperymentalnego.
g-a13:30, 29.03.2025
45% na czerwono , 0 % na zielono. Co tu komentować.
Zwykły mieszkaniec14:23, 29.03.2025
Te korzyści z karty to jedna ściema. Ulgi tak nieznaczne że nieodczuwalne ale propaganda wielka a koszty tego zaśmiecającego plastyku pewno znaczne.
Wz17:40, 30.03.2025
Od poniedziałku w Lidlu na kartę mieszkańca będą rozdawać masło goncie seniorzy.
10 0
Dają,jeszcze większą możliwość inwigilacji pacynek.
6 3
Więcej niż kenkarta zwana paszportem covidowym🤣.