Szczecinecki szpital apeluje do wszystkich pacjentów, którzy mają umówione wizyty, ale rezygnują z nich bez powiadomienia recepcji, o ich telefoniczne odwoływanie.
Z tym problemem szpitalna przychodnia zmaga się od pewnego czasu, gdy zarejestrowane osoby nie pojawiają się na wizycie, co powoduje, że „puste” miejsce przepada, mimo że mogłaby skorzystać z niego inna osoba. Tym bardziej, że czasami na wizytę trzeba długo czekać.
Pamiętajmy, że odwołanie wizyty, z której nie możemy skorzystać, pozwoli lekarzowi szybciej pomóc innemu pacjentowi – apelują władze szpitala.
Dzięki temu lekarz zamiast czekać, przyjmie w tym czasie innego pacjenta, a placówka będzie mogła działać płynniej i efektywniej, skracając ogólny czas oczekiwania na wizyty dla wszystkich pacjentów.
- System opieki zdrowotnej zaoszczędzi również znaczące koszty – nieodwoływanie wizyt lekarskich to globalny problem opieki zdrowotnej. Jest to nie tylko etyczne zachowanie wobec innych, ale również obowiązek zapisany w ustawie o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych - czytamy w komunikacie szpitala.
Jeżeli nie możemy pojawić się na umówionej wizycie, wystarczy zadzwonić pod numer 94 37 26 780 lub 500 039 283. Można również powiadomić osobę w rejestracji bezpośrednio na miejscu w przychodni.
Trzesiecki08:00, 30.08.2024
W Skandynawii jest tak jak nie przyjdziesz to płacisz karę i to trzeba wprowadzi tu. 08:00, 30.08.2024
Pacjent08:01, 30.08.2024
Popieram. Tylko spróbujcie się tam dodzwonić... 08:01, 30.08.2024
Nick08:51, 30.08.2024
Nalezy podac rowniez adres mailowy lub do wysylania smsow. Zeby nie czekac na linni az ktos odbierze. 08:51, 30.08.2024
Trolek10:22, 30.08.2024
Przy okazji. Pacjent umówiony na określoną godzinę w przychodni przyszpitalnej to może być przyjęty z kilku godzinnym opóźnieniem. On nie traci, kiedy często musi załatwić sobie transport przy pomocy drugiej osoby, zwalnia się z pracy. Myśli, że jak jest umówiony na wizytę na określoną godzinę to dojazd w tą i z powrotem po 15 minut. 15 minut wizyta u lekarza, no i 15 minut to czekanie, szukanie, opóźnienie. A w przychodni opóźnienie wizyty to nieraz 2-3 godziny, a cała wyprawa to 4 godziny. Kiedy to się zmieni? 10:22, 30.08.2024
Emila11:31, 30.08.2024
Najpierw aby odwołać wizytę to trzeba się dodzwonić aby się zapisać.... A z tym to bywa ciężko 11:31, 30.08.2024
Pacjentka 15:01, 30.08.2024
Żeby odwołać wizytę dzwoniłam 7razy jednego dnia w różnych porach i 9 razy kolejnego dnia. To tam leży problem. Najlepszym wyjsciem byłoby gdyby dzień przed wizytą lub dwa, dzwonili do pacjenta potwierdzic wizytę. Skończyłby się problem. 15:01, 30.08.2024
Mika11:03, 30.08.2024
3 0
Popieram. Poza tym sama próbowałam odwołać wizytę ponieważ wylądowałam z synem w innym szpitalu i nie mogłam się dodzwonić a próbowałam wiele razy i tak wizyta się nie odbyła. Czy nie można zadbać o to aby - na wzór innych miejsc np. dentystów - zadzwonić do pacjenta dzień przed i potwierdzić wizytę? 11:03, 30.08.2024