Zamknij

Pomorze Zachodnie z POLREGIO. Umowa podpisana!

18:04, 14.12.2020 materiał partnera Aktualizacja: 11:09, 15.12.2020
Skomentuj Wizualizacja pociągu hybrydowego w barwach Pomorza Zachodniego / Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Wizualizacja pociągu hybrydowego w barwach Pomorza Zachodniego / Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego

Województwo Zachodniopomorskie podpisało z POLREGIO 10-letnią umowę na wykonanie przewozów kolejowych w regionie na kwotę 990 mln zł. W ramach kontraktu pociągi przewoźnika pokonają blisko 60 mln pociągokilometrów. Każdego dnia na tory wyjedzie średnio około 240 pociągów.

Ostatnia, obowiązująca przez cztery lata umowa, zawarta została w 2016 roku i właśnie się kończy. Już w październiku 2019 r. zarząd województwa zachodniopomorskiego podjął decyzję o dalszej współpracy z Przewozami Regionalnymi (obecnie Polregio). We wtorek 8 grudnia 2020 podpisana została nowa umowa, która obowiązywać może nawet 10 lat.

- Przed nami wspólne 10 lat z POLREGIO, w trosce o podnoszenie jakości podróży – mówi marszałek województwa Olgierd Geblewicz. - W dziesięciu minionych latach udało nam się bardzo dużo. Jako samorząd województwa zmieniliśmy flotę, zmieniliśmy standard w sposób przenoszący nas w XXI wiek.  Zaczynaliśmy z pojazdami, które miały często po 50 lat, a dzisiaj mamy najnowocześniejszy tabor w Polsce. Ale z drugiej strony widzimy kolejne wyzwania. Chcemy, żeby standard obsługi był coraz wyższy, chcemy żeby pociągi nie tylko były punktualne, ale żeby były coraz bardziej przyjazne, chociażby rowerzystom. Chcemy wreszcie uruchomić ten wielki projekt, nad którym pracujemy już kilka lat, a więc Szczecińską Kolej Metropolitalną, która ma spowodować, że zainteresowanie tym środkiem lokomocji będzie jeszcze większe – zapowiada marszałek Olgierd Geblewicz.

Obok marszałka umowę podpisał wicemarszałek Tomasz Sobieraj.

- Ta kwota budzi respekt – komentuje wicemarszałek województwa, Tomasz Sobieraj. – To jak do tej pory największa umowa, jeśli chodzi o świadczenie usług. - Wynegocjowanie tej umowy to wielka sprawa. I dużo szczegółów, które zaowocowały sukcesem. Dziesięcioletni kontrakt przyniesie stabilizację zarówno dla spółki POLREGIO, jak i dla województwa – stwierdza Tomasz Sobieraj.

Ze strony spółki POLREGIO podpisy złożyli Artur Martyniuk - Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny oraz Adam Pawlik - Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy.

- Przede wszystkim chciałbym podziękować panu marszałkowi za współpracę. Dzięki panu marszałkowi, pani dyrektor Wydziału Infrastruktury i Transportu Urzędu Marszałkowskiego ta umowa jest tak korzystna, tak dobrze służąca społeczeństwu. To jest pierwsze i najważniejsze. To jest służba publiczna, odpowiedzialność za obywateli, za mieszkańców, którzy codziennie jeżdżą do pracy, do szkoły, po zakupy – podkreśla  Artur Martyniuk, prezes POLREGIO. - Co ta umowa oznacza dla nas? Przede wszystkim mamy tu kilkuset pracowników, więc to oznacza miejsca pracy. Po drugie rozwijanie zapleczy, zakładu w Kołobrzegu, jak również modernizację taboru, o czym rozmawialiśmy. Po trzecie – bezpieczeństwo. To jest miliardowy kontrakt. Bardzo rozwojowy dla nas jako dla spółki. Zapewnia nie tylko stałą pracę przewozową, ale rozwój. Mamy nadzieję, że w ciągu dziesięciu lat znacznie powiększymy pracę przewozową, ze względu na ilość par pociągów, których coraz więcej będzie na poszczególnych odcinkach – ocenia prezes POLREGIO.

Umowa została przygotowana w wersji „5 + 5”, czyli z podziałem na dwa pięcioletnie okresy. Oznacza to, że początkowo kontrakt obowiązywać będzie przez 5 lat. Po tym okresie województwo będzie mogło ocenić współpracę z przewoźnikiem i jakość świadczonych przez POLREGIO usług, a także przeanalizować sytuację na rynku i wtedy przedłużyć umowę o kolejnych 5 lat.

Przewozy kolejowe organizowane przez Województwo realizowane są wyłącznie nowoczesnym taborem należącym do Województwa Zachodniopomorskiego. Tabor ten w liczbie 70 pojazdów zostanie wydzierżawiony Polregio, z obowiązkiem utrzymania na wysokim poziomie technicznym, na okres realizacji dziesięcioletniej umowy przewozowej. Już w styczniu 2021 roku do floty nowoczesnego taboru dołączą dwa pojazdy hybrydowe o napędzie spalinowo – elektrycznym.

Pociągami regionalnymi, współfinansowanymi przez województwa zachodniopomorskie, podróżuje rocznie ok. 7 mln pasażerów.

 

(materiał partnera)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

JędrekJędrek

0 2

Przebieg liczymy w pociągokilometrach, czy raczej w lokomotywodecymetrach? 14:36, 15.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

Szpagacik SarcofagoSzpagacik Sarcofago

1 0

WIWAT NAM POLREGIO I NIECH ŻYJĄ FIRMY STRATEGICZNE !!! SOCJOLOGIA KRZYCZY JEDNO GŁOŚNIE: WIĘCEJ BIZNESU I WIĘCEJ INWESTYCJI !!! 11:05, 16.12.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%