Sklepy internetowe, wizytówki firm czy wreszcie blogi – każdy z tych typów stron internetowych powstaje z myślą o konkretnym celu. Jeżeli chcesz zacząć sprzedawać w internecie, to z pewnością spotkałeś się z określeniem „konwersja”. Dowiedz się, czym jest konwersja, wskaźnik konwersji i jak skutecznie zwiększyć konwersję w sklepie internetowym.
Jak wskazują eksperci z firmy EACTIVE na swoim blogu https://www.eactive.pl/blog-o-seo/co-to-jest-konwersja/, konwersja ma miejsce „gdy ktoś wykona ważną dla Twojej firmy czynność, np. dokona zakupu, wypełni formularz rejestracyjny”. Zasadniczo każda strona ma inny cel. Dla sklepu internetowego kluczowa jest sprzedaż, podczas gdy dla portalu informacyjnego to, by użytkownik przebywał na nim jak najdłużej, gdyż wówczas konsumuje więcej tzw. contentu, czyli np. czyta więcej artykułów. Jeszcze inaczej jest w przypadku stron-wizytówek np. fachowców (elektryków, hydraulików), którzy oczekują, że potencjalny klient do nich zadzwoni i zamówi usługę.
Do sprawdzenia efektywności strony internetowej służy wskaźnik (współczynnik) konwersji. Aby wyliczyć wskaźnik konwersji np. sklepu internetowego, wystarczy podzielić liczbę konwersji przez liczbę użytkowników, a następnie pomnożyć przez 100%. Uzyskany wynik wskazuje odsetek odwiedzających stronę osób, które wykonały pożądane przez jej właściciela działanie.
Wiedząc już, co to jest konwersja, pozostaje jeszcze kwestia tego, jak zachęcić użytkownika do kupna produktu czy zapisania się do newslettera. Kluczem do sukcesu są:
Jak jeszcze zacząć sprzedawać w internecie? Wielu właścicieli sklepów internetowych wykorzystuje słowa kluczowe, by ułatwić klientom znalezienie się w gąszczu e-sklepów. Słowa kluczowe – choć również mogą pomóc w osiągnięciu wysokiego wskaźnika konwersji – muszą być dobrze dobrane. Nie jest to zadanie łatwe, bo wymaga zarówno wiedzy, jak i doświadczenia. Zły dobór słów kluczowych może spowodować zwiększenie się tzw. pustego ruchu, czyli wejść, z których właściciel strony lub sklepu nie ma żadnych korzyści.
Prowadzenie sklepu internetowego wymaga nieustannego obserwowania zachowań konsumentów i reagowania na ich potrzeby. Wskaźnik konwersji warto mieć zatem na uwadze przez cały czas, tak by móc go poprawić, gdy jest to konieczne. W tym z kolei może pomóc marketing oraz wszelkie prokonsumenckie udogodnienia, w postaci choćby proponowania dłuższego niż ustawowy terminu odstąpienia od umowy i zwrotu towaru.
Adam11:38, 05.10.2020
0 0
Bardzo ciekawy temat, jak i sam artykuł. Będę musiał zwracać na to większą uwagę. 11:38, 05.10.2020