Zamknij

W których krajach wydaje się najwięcej na wakacje? Poznajcie wyniki międzynarodowego badania!

11:41, 21.06.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:33, 21.06.2019
Skomentuj

Polacy na tegoroczne wakacje wydadzą połowę miesięcznego dochodu gospodarstwa domowego. Niemcy najwięcej z wakacyjnego budżetu przeznaczą na podróże, a Brytyjczycy najchętniej wydają pieniądze na letnie ubrania. Wyniki 10. edycji Wakacyjnego Barometru 2019 Grupy Ferratum przynoszą ciekawe i zaskakujące wnioski. Sprawdźcie, jakie wakacyjne nawyki panują w poszczególnych krajach.

Międzynarodowe badanie zachowań klientów Ferratum przeprowadzane jest dwa razy do roku. Wakacyjny Barometr skupia się przede wszystkim na wydatkowych nawykach związanych z okresem letnim. W jubileuszowej ankiecie udział wzięło 22 tysiące respondentów z 17 krajów, a ich odpowiedzi zostały ze sobą porównane.

Wyniki w 2019 r. pokazują, że 28 proc. respondentów wyda więcej pieniędzy w te wakacje w porównaniu z zeszłym rokiem, a 39 proc. zamierza wydać tyle samo co rok temu. Ponad połowa ankietowanych opłaci urlop z oszczędności (52 proc.), a 27 proc. uczestników badania skorzysta z pożyczki online.

Ile wydamy na wakacje 2019?

Największymi rozrzutnikami okazały się Meksyk (66 proc.), Bułgaria (56 proc.), Hiszpania (51 proc.) i Łotwa (43 proc.). Najbardziej oszczędne kraje to Finlandia (28% proc.), Dania (26 proc.), a także Brazylia (13 proc.) i Rumunia (12 proc.).

– W 2018 r. liderem indeksu była Norwegia, której wydatki na wakacje oscylowały wokół 68 proc. dochodu gospodarstwa – podkreśla ekspert Ferratum. – W tym roku Norwegia znalazła się dopiero na 10. miejscu, gdyż tylko 36 proc. dochodu gospodarstwa domowego zostanie przeznaczone na wakacje letnie 2019 – dodaje.

Rumunia z kolei spadła o jedenaście pozycji. Z 6. miejsca w 2018 r. na 17. miejsce, ostatnie na liście w tym roku. Rumuńscy respondenci byli wówczas gotowi wydać 58 proc. z ich rozporządzalnego dochodu, ale w 2019 ten odsetek wyniósł jedynie 12 proc.

Polska uplasowała się na 6. miejscu pod względem planowanych wakacyjnych wydatków z wynikiem 41 proc. Nieznacznie wyprzedziliśmy Holandię, Kanadę i Wielką Brytanię.

Jak płacimy na wakacjach?

Z Wakacyjnego Barometru 2019 wynika, że 85 proc. respondentów w Szwecji, Danii i Norwegii wybierze płatność kartą zamiast gotówką. Trend ten nie ogranicza się jednak wyłącznie do krajów skandynawskich. Ponad 60 proc. respondentów zapowiada, że tego lata woli płacić kartą niż gotówką. W 2018 zwolenników tej formy płatności było nieco ponad 50 proc.

Również bankowość mobilna odnotowała wzrost zaufania. Ponad 80 proc. badanych ze Szwecji, Holandii, Kanady, Wielkiej Brytanii, Polski i Brazylii jest uważa, że w wakacje 2019 będzie korzystać z mobilnych usług bankowych.

Podróże i rekreacja na fali

Podróże krajowe znalazły się na pierwszym miejscu najchętniej finansowanych przez respondentów czynności, podobnie jak w 2018 roku. Zagraniczne wojaże, choć zdominowały zestawienie w takich krajach jak Norwegia i Dania, w ogólnym indeksie znalazły się dopiero na 8. miejscu. Na podróże po kraju respondenci z 17 krajów wydadzą średnio 15 proc. z wakacyjnego budżetu. Na drugim miejscu znalazła się rekreacja (12 proc.) i aktywności takie jak plażowanie, przyjęcia i posiłki w restauracji (12 proc.)

Respondenci, którzy planują przeznaczyć najwięcej ze swojego wakacyjnego budżetu na podróże są z Niemiec (65 proc.), z Danii (61 proc.) i z Holandii (57 proc.). Polacy zadeklarowali udział wydatków na podróże na poziomie 56 proc.

Badani z Kanady (54 proc.) są najbardziej skłonni wydać więcej niż 100 EUR za noc w hotelu. Blisko połowa badanych polskich gospodarstw (46 proc.) deklarowała skłonność do płacenia za zagraniczne noclegi na poziomie 100 lub więcej euro za noc. Badani z Niemiec (73 proc.), Bułgarii (45 proc.) i Rumunii (37 proc.) byli bardziej zainteresowani zakwaterowaniem w formie Airbnb.

Powrót do równowagi

Wakacyjne koszty mogą znacznie obciążyć domowy budżet. Dla 27 proc. ankietowanych powrót do równowagi może zająć mniej niż pół roku, a dla 26 proc. – więcej niż pół roku. Tylko 11 proc. z 22 tysięcy uczestników badania Wakacyjny Barometr uważa, że z wakacyjnych wydatków „otrząśnie się” szybciej niż w miesiąc.

Badanie Wakacyjny Barometr™ 2019 Ferratum Group – metody

  • Badanie zostało przeprowadzone przez Ferratum Group. W badaniu uczestniczyło ponad 22 000 gospodarstw domowych.
  • Odpowiedzi zebrano od aktywnych klientów Ferratum w 17 krajach za pośrednictwem ankiety online zawierającej ustandaryzowany kwestionariusz.
  • Wszystkie odpowiedzi były anonimowe.
  • Średni rozmiar gospodarstwa domowego badanych osób wynosił 2,9 osób. Wiek respondentów wynosił od 18 do 61 lat. 53 proc. respondentów stanowiły kobiety.
  • Dochody są wyrażone w lokalnej walucie, a względne letnie wydatki są obliczane przez współczynnik dochodu rozporządzalnego rodziny w danym kraju. Dochody rozporządzalne zostały dostosowane dla każdego kraju, a średni parytet siły nabywczej oparty został na danych Banku Światowego z 2014 roku.
  • Średni dostępny dochód netto gospodarstw uczestniczących w badaniu mieścił się w przedziale 827–3934 EUR.
  • Poza czynnikami demograficznymi, badanych pytano o ich rozporządzalny miesięczny przychód netto, o to, ile przeznaczą na wakacje, jakie czynności zdominują ich lato i czy będą korzystać z usług Airbnb lub bankowości internetowej za granicą.

INFORMACJE KOŃCOWE

O Ferratum Group:

Ferratum Group to międzynarodowa firma oferująca mobilną bankowość oraz pożyczki dla klientów indywidualnych (https://www.ferratum.pl/products/microloan) i małych firm przez internet i telefon. Ferratum ma około 794 000 aktywnych klientów, którzy mają otwarty rachunek bankowości internetowej lub aktywne saldo pożyczkowe w ciągu ostatnich 12 miesięcy (dane na 31 marca 2019).

Jako pionier usług finansowych w całości opartych na internecie i telefonach komórkowych, Ferratum wiedzie prym w rewolucji bankowości internetowej. Bank internetowy Ferratum uruchomiony w 2016 roku to innowacyjna platforma bankowa oferująca liczne usługi bankowe, w tym płatności cyfrowe w czasie rzeczywistym i przelewy w ramach jednej aplikacji. Ta usługa jest obecnie dostępna na pięciu europejskich rynkach.

Firma została założona w 2005 i ma swoją siedzibę w Helsinkach w Finlandii. Ferratum szybko rozwinęła swoją działalność w 25 krajach w Europie, Afryce, Ameryce Północnej i Południowej i w regionie Azji-Pacyfiku. Ferratum Group jest notowana na frankfurckiej giełdzie papierów wartościowych na rynku Prime Standard i oznaczona jest symbolem „FRU”.

Aby uzyskać więcej informacji, zapraszamy na stronę www.ferratumgroup.com.

Dane kontaktowe:

Ferratum Group

Emmi Kyykkä

Business Support Manager for CEO

T: +41 79 940 6315

E: [email protected]

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%