Na początku września 2018 r. zostały opublikowane rozporządzenia wykonawcze do Ustawy o wspieraniu nowych inwestycji. Dzięki temu cała Polska została objęta programem pn. „Polska Strefa Inwestycji”. Przedsiębiorcy mogą ubiegać się o wsparcie na realizację inwestycji według nowych zasad. Tym samym każdy przedsiębiorca planujący budowę, rozbudowę firmy lub reinwestycję (z sektora przemysłowego lub usługowego) może ubiegać się o uzyskanie decyzji o wsparciu.
Decyzja, jaką udziela przedsiębiorcom w obszarze środkowego Pomorza Pomorska Agencja Rozwoju Regionalnego uprawnia do korzystania ze zwolnienia w podatku dochodowym, po spełnieniu określonych przepisami prawa warunków. Zasady inwestowania uzależnione są m.in.: od lokalizacji inwestycji (w jakim województwie, powiecie i gminie), wielkości przedsiębiorcy oraz stopy bezrobocia w danym powiecie. Obszar pozostający we właściwości Słupskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Przedsiębiorczości i Technologii z dnia 29.08.2018 roku (Dz. 2018, poz. 1698), obejmuje 16 powiatów, zlokalizowanych na terenie trzech województw: pomorskiego (5 powiatów i 1 miasto na prawach powiatu), zachodniopomorskiego (8 powiatów i 1 miasto na prawach powiatu) oraz wielkopolskiego (1 powiat).
Część obszaru do dnia 31.12.2026 roku objęta jest statusem Słupskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej i stanowi tzw. podstrefy. Są to grunty o łącznej powierzchni 910 ha, położone na terenach miast: Darłowo, Koszalin, Lębork, Słupsk, Szczecinek, Ustka i Wałcz oraz gmin: Biesiekierz, Czarne, Debrzno, Kalisz Pomorski, Karlino, Polanów, Słupsk i Tychowo. W tych miastach i gminach funkcjonuje łącznie 18 podstref Słupskiej SSE, które zlokalizowane są na obszarze we właściwości zarządzającego SSSE. Inwestując na terenie w/w podstref przedsiębiorca może uzyskać najdłuższy okres ważności decyzji o wsparciu tj. 15 lat. Dodatkowe preferencje dotyczą inwestycji planowanych w średnich miastach tracących funkcje społeczno-gospodarcze i gminach bezpośrednio z nimi graniczącymi: Białogard, Bytów, Słupsk, Szczecinek, Świdwin, Wałcz i Złotów.
Oferta dla przedsiębiorców planujących realizację nowej inwestycji z sektora przemysłowego lub usługowego w powiecie szczecineckim to:
Forma wsparcia: zwolnienie z CIT lub PIT
Przedmiot wsparcia: nowa inwestycja
Koszty kwalifikowane: nakłady inwestycyjne lub dwuletnie koszty pracy
Maksymalny poziom wsparcia (intensywność pomocy regionalnej w woj. pomorskim):
- 55% dla mikro- i małych przedsiębiorców (<50 pracowników ; ≤ EUR 10 mln obroty roczne; ≤ 10 mln EUR suma bilansu)
- 45% dla średnich przedsiębiorców (< 250 pracowników; ≤ EUR 50 mln obroty roczne; ≤ 43 mln EUR suma bilansu)
- 35% dla dużych przedsiębiorców (> 250 pracowników; > EUR 50 mln obroty roczne; > 43 mln EUR suma bilansu)
Forma decyzji administracyjnej: decyzja o wsparciu
Organ wydający decyzję: Pomorska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A.
Okres zwolnienia podatkowego: 12 lat (15 lat dla inwestycji realizowanych na terenach objętych statusem specjalnej strefy ekonomicznej)
Warunki uzyskania wsparcia:
Minimalne nakłady inwestycyjne dla inwestycji na terenie powiatu szczecineckiego
0,3 mln PLN dla mikro przedsiębiorców
0,75 mln PLN dla małych przedsiębiorców i dla inwestycji z zakresu usług oraz B+R
3,00 mln PLN dla średnich przedsiębiorców
15,00 mln PLN dla dużych przedsiębiorców
W Mieście Szczecinek oraz sąsiadującej Gminie Szczecinek wartości te wynoszą:
0,2 mln PLN dla mikro przedsiębiorców,
0,5 mln PLN dla małych i inwestycji z zakresu usług oraz B+R*,
2 mln PLN dla średnich przedsiębiorców
10 mln PLN dla dużych przedsiębiorców.
Wszystkich przedsiębiorców zainteresowanych uzyskaniem wsparcia zapraszamy do kontaktu: Pomorska Agencja Rozwoju Regionalnego ([email protected], tel.: 59 840 11 73, www.sse.slupsk.pl).
Najdłuższa flaga Polski ma powstać w Bornem
Flaga państwowa ma swoje parametry to jest wstęga biało czerwona
tak jest
07:55, 2025-07-13
BMW rozbiło się o bariery na obwodnicy Szczecinka
BMW-w tłumaczeniu to Bolid Młodych Wieśniaków!!!
tak myślę
07:35, 2025-07-13
BMW rozbiło się o bariery na obwodnicy Szczecinka
Na 1000% jechał 110-120 nie więcej, podpowiedź dla policji i rządu za wszelkie kolizje spowodowane przez kierowców co jechali więcej jak dozwolona prędkość koszty wszystkie żeby pokrywał kierowca czyli infrastruktura uszkodzona pokrywa koszty kierowca tego BMW chyba że jechał przepisowo 120
MOHER
06:41, 2025-07-13
BMW rozbiło się o bariery na obwodnicy Szczecinka
To chyba Niemiec, czy nie
Deutsch
23:30, 2025-07-12
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz