Już niebawem pasażerowie podróżujący przez Szczecinek będą mogli korzystać z nowoczesnych peronów. PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyły oferty w przetargu na ich modernizację, a niemal wszystkie propozycje mieszczą się w budżecie 35 mln zł przeznaczonym na ten cel.
Szczecinek to kluczowy węzeł kolejowy Pomorza Środkowego, gdzie krzyżuje się pięć linii kolejowych. Na stacji kolejowej w Szczecinku obecnie funkcjonują trzy perony – jeden jednokrawędziowy oraz dwa dwukrawędziowe, co łącznie daje pięć krawędzi peronowych. Są to perony o niskiej wysokości, co stanowi utrudnienie dla seniorów, osób z ograniczoną mobilnością, użytkowników wózków inwalidzkich, rowerzystów oraz podróżnych z ciężkimi bagażami.
Planowana modernizacja zakłada podwyższenie wszystkich peronów do wysokości 76 centymetrów, co znacząco poprawi komfort wsiadania do pociągów. W ramach przebudowy peron pierwszy zostanie skrócony – obecnie mierzy około 430 metrów, po zakończeniu prac jego długość wyniesie 400 metrów. Natomiast perony drugi i trzeci będą miały po 320 metrów długości.
[ZT]45765[/ZT]
W ramach zamówienia podstawowego modernizowany będzie peron nr 1, natomiast dwa kolejne objęto zamówieniami opcjonalnymi. Planowane jest również wdrożenie dynamicznego systemu informacji pasażerskiej, montaż tablic elektronicznych oraz rozbudowa monitoringu. Nowe perony będą wyposażone w system oznaczeń dla osób niedowidzących oraz windy dla osób o ograniczonej mobilności.
W przetargu wpłynęło 7 ofert, z czego najtańszą na poziomie 23 mln zł przedstawiły firmy Rajbud i NDI Energy. Colas Rail Polska, Torhamer i Gór-Tor zaproponowały ok. 24 mln zł, natomiast SBM wyceniło prace na 31 mln zł. Najdroższa oferta, Przedsiębiorstwa EL-IN, nieznacznie przekroczyła budżet zamawiającego.
Modernizacja peronu 1 ma zakończyć się jeszcze w tym roku, a całe zamówienie ma być zrealizowane do końca 2026 roku. Inwestycja jest częścią rządowego programu modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025, podobnie jak nowy przystanek Szczecinek Bugno, który oddano do użytku w czerwcu ubiegłego roku.
XYZ11:36, 16.03.2025
Jeżeli miliony- to pójdą, a pójdzie to lepiej redaktor na dokształcanie z języka polskiego. Żenada.
PassAger11:44, 16.03.2025
Niech nie zapomną zrobić oznakowanie położenia wagonów. Na dziś na peronie 1 widać resztki takiego oznakowania, bardzo pomocnego dla pasażerów. Kupując bilet z rezerwacją, mamy numer wagonu i dowiemy się albo z głośników albo z internetu, w której części składu jest mój wagon. Ta wiedza przyspiesza obsługę pasażerów, bo można ustawić się na peronie na wysokości drzwi do swojego wagonu.
wstydu nie macie12:53, 16.03.2025
Chyba nowomowa rodem z Wiejskiej, pójdzie na to miliony, ministra, wojna w ukrainie,tyko 52 płci brakuje.
zorro13:13, 16.03.2025
"Pójdzie na to miliony" [sic!] - w jakim to języku ?!
Jędrek16:15, 16.03.2025
Trzeba będzie jeszcze dobudować 10 torów, aby pociągi mogły zatrzymywać się na torze 11 przy peronie pierwszym...
Aaa21:28, 16.03.2025
Gramatyka
Mieszkaniec 01:26, 17.03.2025
Czemu skracają peron nr 1?
3 0
z tymi pciami to bym uważał bo w bundestagu np. "Od 1 listopada nawet 10 tysiecy euro kary za zwrócenie się do osoby trans niewłaściwym zaimkiem" (artykuł Gazety prawnej). A z tego co się orientuję rząd z Wiejskiej albo jest w trakcie, albo już przegłosował coś podobnego. I jeszcze jedno a propo inżynierów. Polecam " To wydarzy się Się już za 4 tygodnie! Zrobili wiele abyśmy się nie dowiedzieli! - Analiza Ator na YT. Proszę przewinąć do wstawki z Niemieckiej telewizji... U nas w mediach o tym nie mówią......