Zamknij

Opakowania produktów, które zna cały świat

09:52, 16.05.2020 r. Aktualizacja: 09:52, 16.05.2020
Skomentuj

Czy opakowanie może być słynniejsze niż sam produkt lub marka? Choć wydaje się to dziwne, już wiele marek udowodniło, że przemyślany projekt butelki, kartonu lub innego opakowania ma kluczowe znaczenie dla popularności towaru i samego producenta. Oto 4 opakowania produktów, które należą do najbardziej znanych na świecie.

Coca-Cola - szklana butelka

Szklana butelk Coca-Coli to niezaprzeczalnie najbardziej rozpoznawalne opakowanie na świecie. Butelka jest tak znana, że większość mieszkańców globu jest w stanie rozpoznać ją jedynie po kawałku stłuczonego szkła. Słynne opakowanie powstało już w 1915 roku, a w 1960 roku zastrzeżono jego specyficzny kształt. 

Projekt butelki Coca-Coli stworzono dzięki inspiracji kształtem ziarna kakaowca. Jej twórcą było Root Glass Company z Terra Haute. Co ciekawe, początkowo napój produkowany był w butelce koloru zielonego. Z czasem postawiono na przeźroczyste szkło, gdyż zieleń zbyt mocno kojarzyła się ze świętami Bożego Narodzenia. Więcej o butelce Coca-Coli można przeczytać na https://munjodesign.pl/szklana-butelka-coca-coli-najslynniejsze-opakowanie-swiata/

Wódka Absolut

Słynna szwedzka wódka jest od lat kojarzona z minimalistyczną butelką, której kształt jest rozpoznawany przez konsumentów nawet bez etykiety. Charakterystyczne opakowanie dla alkoholu wybrał Gunnar Boman. Pewnego dnia dostrzegł starą butelkę apteczną, która przez ponad 100 lat nie uległa żadnym modyfikacjom. Kilkoro szwedzkich rysowników stworzyło niebieski napis na butelce, aby w jak najmniejszym stopniu zasłaniać kryształowo czystą zawartość. Dzięki temu zachowano minimalistyczny charakter opakowania. Co ciekawe, do dziś większość butelek do rozlewania wódki Absolut wytwarza się w hucie szkła Limmared, którą założono w 1741 roku.

Czekolada Milka

Milka to jedna z najpopularniejszych czekolad na świecie. Jej charakterystyczne fioletowe opakowanie z biało-czarną krową na tle Alp powstało już w 1901 roku. Po latach producent zdecydował, że na czekoladzie znajdzie się fioletowa krowa zamiast biało-czarnej krasuli. Sam odcień fioletu został natomiast zastrzeżony wyłącznie dla Milki, podkreślając łagodność i delikatność czekolady oraz radość płynącą z sięgania po kolejną kostkę słodkości. 

Obecnie Milka jest wiodącym producentem czekolady dostępnej w sprzedaży masowej w Europie i Ameryce Północnej. Dla grafików tworzących opakowania słodyczy i innych produktów spożywczych, alpejska czekolada jest prawdziwym wzorem do naśladowania. Jeżeli chce się zamówić projektowanie opakowań Warszawa jest miastem, w którym warto rozpocząć poszukiwania studia graficznego dla branży spożywczej. To właśnie w stolicy znajdzie się designerów, którzy potrafią stworzyć opakowania na miarę Milki lub innych producentów, znanych na całym świecie.

Krem Nivea

Nawilżający krem Nivea w niebieskim opakowaniu to jeden z najsłynniejszych kosmetyków na całym globie. Krem trafił na rynek już w 1911 roku, a jego nazwa nawiązywała do łacińskiego słowa “niveus”, które oznacza śnieżnobiały. Twórcą kosmetyku był Oskar Troplowitz, farmaceuta urodzony w Gliwicach. Jego pomysł na użycie lanoliny w kremie sprawił, że Nivea zyskała szerokie grono miłośników wśród kobiet i mężczyzn. Kosmetyk zapakowano w metalowe, niebieskiego pudełeczko, które dzięki prostocie i charakterystycznej kolorystyce stało się rozpoznawalne w mgnieniu oka. Do dziś Nivea pakuje swój najsłynniejszy krem do takiego właśnie pudełka, choć obecnie produkuje się je z tworzywa sztucznego, a nie z metalu. 

Opakowanie to podstawa marketingu!

Wiele marek potwierdziło, że stworzenie opakowania było dla nich równie ważne co sprowadzenie samego produktu na rynek. Jak zatem widać, z pozoru błahe pudełeczko lub butelka są podstawą marketingu w wielu branżach. Jeżeli potrzebujesz profesjonalnego wsparcia w zakresie projektu opakowania, znajdziesz je w ofercie https://munjodesign.pl/oferta/projektowanie-opakowan/

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%