Zamknij

Czy można uniknąć limitu fraz przy pozycjonowaniu stron internetowych?

20:59, 25.09.2019 a.d Aktualizacja: 20:59, 25.09.2019
Skomentuj

Czy można uniknąć limitu fraz przy pozycjonowaniu stron internetowych?

W przeważającej większości przypadków agencje SEO przygotowują umowy zawierające szereg sztywnych ustaleń związanych z doborem słów kluczowych. Firmy z branży marketingu internetowego precyzyjnie określają liczbę fraz, częstotliwość wprowadzania nowych, a także okres trwania umowy i czas wypowiedzenia. Umowy powinny być rzeczowe i konkretne. Dzięki temu obie strony doskonale zdają sobie sprawę ze wzajemnych oczekiwań. Czasem może się jednak okazać, że zbyt sztywne ustalenia mogą ograniczać zakres możliwości. W związku z tym właściciele przedsiębiorstw nieufnie podchodzą do wiązania się z agencjami SEM. Czy w tym przypadku może znaleźć kompromis?

Koniec z limitami przy pozycjonowaniu stron internetowych?

Zawarcie każdej umowy jest poprzedzone wieloma rozmowami mającymi na celu ustalenie atrakcyjnych warunków dla obu stron. Przedsiębiorcy bardzo często pytają czy ustalanie limitu fraz jest konieczne. Firmy z branży marketingu internetowego przejawiają zróżnicowane podejście do tej kwestii. Jedni kurczowo trzymają się ustaleń, inni starają się dynamicznie adaptować do panujących warunków. Z naszego doświadczenia wynika, że najlepsze efekty daje elastyczne podejście do ustalenia fraz kluczowych. W pakiecie może znaleźć się od 15 aż do 1300 słów.

Umowa dostosowana do potrzeb klienta

Wykwalifikowany specjalista ds. pozycjonowania stron internetowych powinien z łatwością oszacować, jaka liczba fraz będzie odpowiednia dla konkretnej firmy. Przy ocenie bierze on pod uwagę specyfikę danej branży, a także aktywność konkurencji. Dobór słów kluczowych odbywa się na podstawie kryterium jakościowego oraz ilościowego.

Okazuje się, że mniej wymagające kontrakty, zawierające zaledwie kilka fraz, stopniowo odchodzą do lamusa. Przedsiębiorcy stawiający pierwsze kroki w SEO zazwyczaj zaczynają od minimalnego pakietu. Wraz z upływem czasu sukcesywnie poszerzają swoją świadomość na temat możliwości wynikających z prowadzenia marketingu w internecie. Tym samym poszerzają zakres umowy i przeznaczają coraz większe nakłady finansowe na promocję w kanałach cyfrowych.

Ile fraz kluczowych zapewnia najlepsze rezultaty?

Doświadczenia wykazują, że 15 słów kluczowych stanowi absolutnie minimum wymagane do skutecznego pozycjonowania stron. Taki pakiet umożliwia rzeczowe przedstawienie całej oferty składającej się z rozmaitych produktów bądź usług. W obrębie samego zestawu można również pozwolić sobie na zróżnicowanie fraz ze względu na strukturę. W związku z tym znajdzie się miejsce dla wariantów ogólnych, bardziej precyzyjnych, a także propozycji z długim ogonem.

Liczba fraz kluczowych musi być uzależniona od rozmiaru pozycjonowanej witryny. Nie może być tak, że wszystkie wzmianki będą odnosić się do zawartości strony głównej. Zestaw słów musi być równomiernie rozdysponowany pomiędzy poszczególne podstrony. Może okazać się, że wybrany pakiet fraz jest zbyt duży w porównaniu z rozmiarem strony internetowej. Wówczas nie obejdzie się bez rozbudowania treści.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%