Zamknij

Czym zajmuje się copywriter?

12:09, 07.06.2019 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 12:09, 07.06.2019
Skomentuj

Branża marketingowa rozwija się w błyskawicznym tempie, a jednym z powiązanych z nią zawodów jest copywriter. Osoba na tym stanowisku może liczyć na wiele różnorodnych zleceń, które w większym lub w mniejszym stopniu są nakierowane na pozycjonowanie stron internetowych.

Gdzie może pracować copywriter?

Copywriterzy znajdują zatrudnienie przede wszystkim w agencjach specjalizujących się w usługach SEO, które zapewniają kompleksową obsługę między innymi właścicielom sklepów internetowych. Większość agencji poszukuje pracowników za pośrednictwem dedykowanych portali, takich jak pracuj.pl. Często w ogłoszeniach są podawane stawki za 1000 znaków tekstu, co ułatwia copywriterom znalezienie atrakcyjnej finansowo oferty. Można także zdecydować się na świadczenie usług copywritingu na własną rękę, korzystając ze specjalnych platform dla copywriterów lub zdobywając zlecenia na stronach z ofertami usługowymi. Jeszcze innym rozwiązaniem jest nawiązanie współpracy z wybranymi sklepami internetowymi.

Jaki teksty może pisać copywriter?

Obecnie copywriterzy mogą liczyć na zróżnicowanie zlecanych tekstów, dzięki czemu każdy ma szansę znaleźć coś dla siebie. Zazwyczaj są oni zaangażowani w tworzenie:

  • tekstów zapleczowych, nakierowanych na pozycjonowanie stron www,
  • opisów produktów dostępnych w sklepie internetowym,
  • tekstów blogowych, najczęściej reklamujących konkretne produkty lub usługi,
  • opisów do katalogów stron internetowych.

Zróżnicowaniu podlega nie tylko tematyka tekstów, ale także ich długość. Niektórzy zleceniodawcy są zainteresowani krótkimi opisami na 300 znaków, a inni preferują dłuższe, w granicach 2000-3000 znaków. Najważniejsze jest, aby w tekstach zawrzeć wytyczne klienta, w tym wybrane przez niego słowa kluczowe.

Na koniec warto podkreślić, że obecnie copywriterzy coraz częściej dostają zlecenia dotyczące specjalistycznych tekstów związanych na przykład z branżą IT, motoryzacją czy finansami. Tego typu treści wymagają od osoby piszącej większego zaangażowania, ale są także lepiej płatne.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

rikrik

1 0

No i gowno się dowiedziałem.... 20:28, 09.06.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo
0%