Zamknij

4 sposoby na skuteczną reklamę i pozycjonowanie stron internetowych z branży motoryzacyjnej

13:14, 10.05.2019 a.d Aktualizacja: 13:18, 10.05.2019
Skomentuj

Ktoś, kto kiedykolwiek prowadził, lub prowadzi biznes w branży motoryzacyjnej, wie, że jest to rynek, który charakteryzuje spora konkurencyjność. Serwisy typu Otomoto, Olx, czy choćby Allegro, stanowią silnych rywali w walce o klienta. Ci wielcy potentaci posiadają ogromne budżety reklamowe, więc stawanie z nimi w szranki nie jest łatwym zadaniem. Doskonałym sposobem na to, aby zawalczyć o większą widoczność na rynku jest wysoka pozycja w Google. Na ratunek przychodzi pozycjonowanie strony internetowej.

Pozycjonowanie stron internetowych, to proces który wpływa na wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania w Google. Wyniki organiczne to te, które znajdują się tuż pod linkami sponsorowanymi - oznaczanymi, jako "REKLAMA"

Poznaj 4 sposoby na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych z branży motoryzacyjnej

1. Pozycjonowanie na słowa kluczowe dla strony internetowej z pogranicza branży motoryzacyjnej

Podczas pozycjonowania stron WWW o tematyce motoryzacyjnej musimy pamiętać o bardzo istotnym zadaniu, jakim jest stworzenie odpowiedniej bazy fraz kluczowych, które określają daną stronę internetową i wg których chcemy aby została ona odszukana w wyszukiwarce. Należy pamiętać o:

  • Stworzeniu poradników, które będą zoptymalizowane pod kątem wybranych przez nas fraz kluczowych
  • Wyborze słów kluczowych, które będą określały główną stronę internetową
  • Doborze fraz kluczowych dla podstron kategorii i podstron produktowych

Należy pamiętać o tym, iż strony WWW o tematyce motoryzacyjnej charakteryzują się sporą konkurencyjnością w wyszukiwarce, zatem podczas określania słów kluczowych skupmy się na takich, które zwiększą widoczność strony WWW w sieci. W tym zadaniu pomogą Ci takie narzędzia, jak Google Trends, rankingCoach czy SEMSTORM

2. Twórz precyzyjne frazy kluczowe powiązane z Twoją branżą

Nie możemy zapomnieć, że klient poszukujący samochodu, lub akcesoriów samochodowych będzie posługiwał się w wyszukiwarce słownictwem technicznym. W przypadku branży motoryzacyjnej trzeba pamiętać, aby stworzone przez nas hasła kluczowe były tak zwanymi „frazami precyzującymi wyszukiwanie” – poza podstawowymi słowami kluczowymi opisującymi ogólna tematykę strony, warto je dookreślać (na przykład konkretnym modelem samochodu, albo nazwą producenta). Przy pomocy takich słów kluczowych zwiększymy ruch na pozycjonowanej przez nas stronie internetowej, a użytkownicy, którzy będą na nią wchodzić, będą faktycznie zainteresowani oferowanymi przez nas produktami bądź usługami.

3. Optymalizacja SEO pod kątem wyszukiwarek internetowych pełni kluczową rolę w pozycjonowaniu

Tworzenie treści na stronie internetowej z branży motoryzacyjnej jest ważne, ale poza tym musimy także pamiętać o tym czego nie widać – czyli o zapleczu technicznym strony. Aby dowiedzieć się co powinniśmy usprawnić w kodzie – najlepiej jest przeprowadzić darmowy audyt SEO w home.pl. Po przeprowadzeniu audytu strony powinniśmy:

  • Zoptymalizować nagłówki na stronie
  • Opracować znaczniki title i meta tagi
  • Sprawdzić przekierowania 301
  • Poprawić prędkość ładowania strony
  • Zoptymalizować błędy 404
  • Zmniejszyć wagę obrazów występujących na stronie i opisać je parametrami „alt”

 4. Link building podczas pozycjonowania strony internetowej w branży motoryzacyjnej

Proces SEO dla strony WWW o motoryzacji wymaga zrealizowania wielu zadań. Jednym z ważniejszych jest stworzenie zaplecza linków prowadzących na naszą stronę WWW. Istotnym jest, aby takie odnośniki pochodziły z różnych źródeł. Zatem skąd pozyskiwać linki? Jest na to kilka sposobów, ale najpopularniejsze to: wpisy na blogach, artykuły sponsorowane, katalogi stron, media społecznościowe a także posty na forach internetowych.

Jakie są efekty skutecznego pozycjonowania strony internetowej?

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych dla branży motoryzacyjnej skutkuje bardzo dobrymi wynikami, takimi jak: zwiększenie zainteresowania konkretnymi produktami lub usługami, zwiększenie liczby wizyt na stronie, a także spotęgowanie konwersji w postaci zwyżki zamówień produktów lub usług. Podczas pozycjonowania stron WWW warto skorzystać z pomocy specjalistów.

Doskonałym przykładem jest historia jednego z klientów firmy home.pl, którego stronę pozycjonowali. Dzięki pracy nad treścią, optymalizacją techniczną i link buildingiem udało się zwiększyć ruch na jego stronie o 40%, co przełożyło się na wzrost przesłanych formularzy i zainteresowania oferowanymi przez niego usługami.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%