Zamknij

Jak działa wirtualna centralna telefoniczna?

12:01, 08.08.2022 . Aktualizacja: 12:02, 08.08.2022
Skomentuj

Wirtualna centrala telefoniczna to rozwiązanie, które musi znaleźć się obowiązkowo w każdej firmie realizującej na masową skalę połączenia telefoniczne z Klientami oraz partnerami biznesowymi. Połączenia odbywają się za pomocą sieci internetowej i technologii VoIP.

Wirtualna centrala telefoniczna we współczesnych firmach

Każde nowoczesne przedsiębiorstwo korzysta z sieci internetowej, dlatego żadnym problemem będzie wdrożenie rozwiązania, jakim jest wirtualna centrala telefoniczna. System jest niezbędny już w kilkunastoosobowej firmie, która na bieżąco kontraktuje się z klientami i partnerami biznesowymi.

Mając do dyspozycji wirtualną centralę telefoniczną, firma może realizować połączenia z tak nowoczesnych urządzeń jak tablety czy laptopy. Można także zainstalować w telefonie aplikację VoIP, dzięki której także połączenia internetowe można będzie realizować bez niepotrzebnych opłat. Rozwiązania te bardzo dobrze sprawdzają się w większości firm.

Jak działa wirtualna centrala telefoniczna?

Aby korzystać z wirtualnej centrali telefonicznej niezbędny jest telefon oraz komputer podłączony do sieci internetowej. Trzeba wykupić odpowiedni plan taryfowy, a połączenia będą realizowane przez specjalną platformę. Rozwiązanie jest wielofunkcyjne i może z niego korzystać kilku użytkowników jednocześnie. Znacząco ułatwia to pracę w kontaktach wewnątrz firmy, ale także pomaga w utrzymywaniu poprawnych relacji z Klientami.

Jakie funkcje posiada wirtualna centrala telefoniczna?

Każda wirtualna centrala telefoniczna posiada panel zarządzania, w którym można wybierać, włączać i wyłączać określone funkcje. Można zarządzać połączeniami wychodzącymi i przychodzącymi, zmieniać zachowania systemu w zależności od pory dnia czy tygodnia. Aktywna jest także funkcja poczty głosowej, co daje możliwość oddzwaniania po zostawieniu przez Klienta wiadomości głosowej.

W panelu zarządzania śledzić można statystyki połączeń, ustawiać odtwarzanie muzyki, gdy Klient czeka na połączenie. Bardzo przydatna jest funkcja kolejkowania, jeżeli jednocześnie do firmy dzwoni kilku Klientów. Jest także opcja przekierowania połączenia do konkretnego działu, jak i nagrywanie prowadzonych rozmów. Daje to bardzo dużą kontrolę nad poczynaniami pracowników, ze względu na możliwość sprawdzenia, czy rozmowy są prowadzony w taki sposób, w jaki powinny.

Ciekawą opcją oferowaną przez wirtualną centralę telefoniczną jest możliwość wykonania jednego połączenia do wielu pracowników. Można łatwo także przełączać się między numerami wewnętrznymi.

Opcje, które udostępnia wirtualna centrala telefoniczna są niezwykle przydatne, stanowią ogromne ułatwienie w kontaktach między pracownikami, jak i Klientami zewnętrznymi. Możesz tak naprawdę usprawnić komunikację na wielu polach i zadbać o konfigurację sieci telefonicznej w sposób dopasowany do własnych potrzeb. Wystarczy jedynie dostęp do internetu i telefonu IP, aby móc to rozwiązanie wdrożyć w swojej firmie. Z pewnością wiele zyskasz korzystając z tego systemu.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%