Zamknij

Prowadzisz firmę? Sprawdź jak promować ją na lokalnym rynku

11:50, 08.08.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 11:51, 08.08.2022
Skomentuj

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą i nie planujesz prowadzenia sprzedaży na cały kraj, na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, że musisz pozyskać jak najwięcej lokalnych klientów. W tym celu trzeba prowadzić dobrze zaplanowane działania promocyjne, tak aby potencjalni klienci wiedzieli o Twojej działalności i korzystali z Twoich produktów lub usług. Bez marketingu bardzo ciężko będzie przebić się na tle konkurencji, przez co firma może przynosić straty. W co zainwestować czas i pieniądze, tak aby zwiększać sprzedaż i zyski?

Strona internetowa i profile w mediach społecznościowych

Przedsiębiorcy działający na rynku lokalnym często rezygnują z założenia strony internetowej myśląc, że nie jest im ona potrzebna. Jest to błędne założenie, ponieważ strona www jest cyfrową wizytówką każdej firmy. Może być to nawet najprostsza strona zawierająca profil działalności, krótki katalog produktów oraz dane kontaktowe, dzięki czemu klient może poznać firmę bez wychodzenia z domu. Brak strony internetowej może zniechęcać, przez co klient skorzysta z usług konkurencji.

Krokiem opcjonalnym, ale mile widzianym, jest założenie profili przedsiębiorstwa w mediach społecznościowych. O ile strona internetowa powinna być poważna i profesjonalna, o tyle w mediach społecznościowych można pozwolić sobie na luźniejszy ton i bezpośredni kontakt z klientami w wiadomościach i komentarzach.

Wydruki

W przypadku rynku lokalnego bardzo ważne jest zainwestowanie w wydruki reklamowe w postaci wizytówek, ulotek czy plakatów. Warto pomyśleć też nad reklamą wielkoformatową czyli banerami, które można umieszczać w najpopularniejszych i najbardziej uczęszczanych punktach w mieście. Wydruki można zamówić w lokalnej drukarni lub zlecić ich wykonanie w Internecie (na przykład na stronie https://mediadesign.pl/drukarnia-krosno), co często jest tańsze. Wizytówki i ulotki można wręczać klientom lub zostawiać je w skrzynkach pocztowych albo w miejscach, które na to pozwalają. Atrakcyjna ulotka przyciąga wzrok i zapada w pamięć oraz pozwala na zbudowanie pozytywnego wizerunku firmy.

Rejestracja w lokalnej bazie firm

Jeżeli nie możesz pozwolić sobie na założenie strony www to przynajmniej zaznacz swoją obecność w Internecie przez wpis do bazy firm. Dzięki temu będzie znacznie łatwiej znaleźć przedsiębiorstwo lokalnemu klientowi, który będzie mógł się z Tobą skontaktować.

Rozdawanie gadżetów reklamowych

Ludzie bardzo lubią dostawać coś za darmo, co zdecydowanie należy wykorzystać w celach reklamowych. Wystarczy wybrać drobny gadżet reklamowy w postaci długopisu lub breloczka do kluczy i umieścić na nim swoje logo oraz dane kontaktowe i wręczać je przy różnych okazjach. Taka forma marketingu jest bardzo pozytywnie odbierana przez klientów, jest to więc świetny sposób na budowanie świadomości marki. Ciekawy asortyment gadżetów oferuje między innymi Agencja Reklamowa Media Design.

Organizowanie konkursów i sponsorowanie wydarzeń

Ciekawą opcją promowania przedsiębiorstwa jest zostanie sponsorem wydarzeń sportowych lub kulturalnych. Na plakatach promujących takie eventy pojawi się logo firmy, a takich plakatów w mieście zawiśnie naprawdę wiele.

Coraz więcej firm decyduje się na organizowanie konkursów z drobnymi nagrodami, co jest dobrym sposobem na dobrowolne pozyskiwanie danych kontaktowych do klientów. Później można wykorzystać te dane w kampaniach emailowych, w których będzie się informować o nowościach i promocjach.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%