Zamknij

Dlaczego rebranding strony internetowej jest dla Ciebie

11:41, 27.05.2022 . Aktualizacja: 11:42, 27.05.2022
Skomentuj

Czy kiedykolwiek słyszałeś, że Twoja strona internetowa powinna być najlepszym sprzedawcą? Pomyśl o tym. Strona internetowa powinna mówić wszystko o Twojej firmie i promować wszystkie Twoje obecne produkty, usługi i ceny. Powinna przyciągać potencjalnych klientów i odpowiadać na wszelkie pytania, jakie mają na temat firmy. Innymi słowy, Twoja witryna powinna przekształcać potencjalnych klientów w potencjalnych klientów, jak każdy inny sprzedawca. Tak jak rok po roku musisz szkolić i inwestować w swoich sprzedawców, musisz mierzyć wydajność swojej witryny w czasie i wprowadzać wszelkie niezbędne zmiany i aktualizacje, aby mieć pewność, że nadal skutecznie konwertuje użytkowników. Analizując witrynę, możesz zidentyfikować konkretne problemy, które skłaniają Cię do rozważenia przeprojektowania. Być może kupujący coraz częściej porzucają koszyki w Twojej witrynie e-commerce. Być może Twój współczynnik odrzuceń jest znacznie wyższy na urządzeniach mobilnych niż na komputerach stacjonarnych. To tylko kilka powodów, dla których może być konieczne przeprojektowanie witryny. Poniżej omówimy więcej powodów, które pomogą Ci zdecydować, czy musisz zainwestować czas, zasoby i budżet w przeprojektowanie.

Dlaczego rebranding strony internetowej jest dla Ciebie?

Twoje cele biznesowe określą skalę przeprojektowania Twojej witryny. Jeśli zmieniłeś swój branding, Twoja witryna może wymagać prostej przeróbki: zmień paletę kolorów, zamień kilka zdjęć i gotowe. Ale jeśli zmieniłeś swoją strategię marketingową, być może będziesz musiał przejść na system zarządzania treścią z funkcjami i opcjami dostosowywania niezbędnymi do całkowitego przeprojektowania witryny.

Ważny jest spójny wygląd i styl w całej witrynie. Ładne, nowoczesne i responsywne strony internetowe są w tej chwili podstawą udanego biznesu. Jeśli odwiedzający kliknie link na Twojej stronie głównej i zostanie przeniesiony na stronę, która wygląda zupełnie inaczej, może być zdezorientowany, a nawet martwić się, że został przekierowany na złośliwą stronę. Nawet niewielkie różnice — na przykład różne menu nawigacyjne na stronach — mogą frustrować odwiedzających.

Takie niespójności projektowe są powszechne, szczególnie w witrynach, które dodały więcej autorów i z czasem połączyły się z innymi mikrowitrynami. Jeśli Twoja witryna znacznie się rozrosła w ciągu ostatnich kilku lat, być może nadszedł czas, aby przejrzeć i wdrożyć wytyczne dotyczące marki oraz style, aby Twoja witryna miała spójny wygląd. Obejmuje to decydowanie o palecie kolorów, czcionkach i hierarchii czcionek, stylach przycisków, ikonografii i nie tylko.

Oto powody dlaczego warto odświeżyć swoją stronę internetową:

Chcesz zwiększyć ruch w swojej witrynie.

Świetny wygląd Twojej witryny nie będzie miał znaczenia, jeśli nikt jej nie zobaczy. Aby przyciągnąć ruch do swojej witryny, musisz zoptymalizować ją pod kątem wyszukiwania. Tutaj ważną rolę odgrywa pozycjonowanie SEO. Jeśłi masz ograniczony budżet, najlepszym dla Ciebie rozwiązaniem na początek będzie pozycjonowanie lokalne, takie jak np. pozycjonowanie stron Warszawa.

Świetnym sposobem na to jest włączenie blogowania do strategii treści. Witryny, na których znajduje się blog, mają o 434% większą szansę na wysoką pozycję w wyszukiwarkach.

Opracowując strategię bloga, musisz przeprowadzić badanie słów kluczowych, aby zobaczyć, jakich konkretnych słów i fraz ludzie używają w swoich zapytaniach w wyszukiwarkach, a następnie uwzględnić je w tytułach, nagłówkach, treści, meta opisach i adresach URL.

Gdy tworzysz więcej postów na blogu, możesz łączyć je z powiązanymi postami i stronami. Pomoże to botom wyszukiwarek i odwiedzającym zrozumieć znaczenie, wartość i związek między treściami w Twojej witrynie.

Jeśli po raz pierwszy utworzyłeś witrynę na platformie wydawniczej lub za pomocą narzędzia do tworzenia witryn, może być konieczna migracja do systemu CMS z bardziej zaawansowanymi funkcjami zarządzania treścią. Niektóre platformy, takie jak CMS Hub, system zarządzania treścią firmy HubSpot, mają nawet wbudowane narzędzia SEO, które pomogą Ci zoptymalizować treść. W przeciwnym razie będziesz musiał skonfigurować integrację z narzędziami innych firm, takimi jak Google Webmaster Tools lub SEMRush.

Chcesz przekonwertować więcej odwiedzających na leady.

Jeśli przyciągasz do swojej witryny duży ruch i chcesz przekształcić tych odwiedzających w potencjalnych klientów, musisz zaprojektować swoją witrynę wokół jasnej strategii konwersji.

Twoja witryna powinna informować odwiedzających o tym, kim jesteś, co robisz i kim są Twoi docelowi odbiorcy. Następnie powinno przekonać ich do zrobienia kolejnego kroku w kierunku zostania klientem.

Chcesz dodać funkcjonalność do swojej witryny.

Twoja witryna musi być łatwa w użyciu, łatwa do zrozumienia i łatwa w nawigacji — zarówno dla odwiedzających na froncie, jak i zespołu marketingowego na zapleczu.

Wraz ze wzrostem ruchu i zespołu prawdopodobnie będziesz musiał dodać nowe funkcje do swojej witryny, aby sprostać zmieniającym się oczekiwaniom i potrzebom zarówno odwiedzających, jak i użytkowników zaplecza. Na przykład może być konieczne dodanie czatu na żywo do swojej witryny, dodanie treści w wielu językach i zarządzanie nią lub uruchomienie testów A/B bezpośrednio na pulpicie nawigacyjnym.

Kiedy HubSpot przeprojektował swoją witrynę Akademii w kwietniu 2019 r., skupiliśmy się na poprawie nawigacji i personalizacji, aby odwiedzający mogli znaleźć to, czego szukają, tak szybko i łatwo, jak to możliwe. Wśród innych zmian uprościliśmy system nawigacji i dodaliśmy inteligentne filtry treści, aby pomóc odwiedzającym bezproblemowo korzystać z witryny.

Jeśli chcesz dodać do swojej witryny inteligentne filtry treści lub inne funkcje, potrzebujesz platformy z solidną wbudowaną funkcjonalnością i możliwością integracji z zewnętrznym oprogramowaniem. Taka platforma będzie w stanie z czasem wspierać rozwój Twojej witryny.

Chcesz zoptymalizować swoją witrynę pod kątem użytkowników mobilnych.

Urządzenia mobilne stanowiły 58% bezpłatnych wizyt w wyszukiwarkach w 2019 r. Ponieważ wyszukiwarka mobilna jest tak popularna, wyszukiwarki zbudowały wokół niej swoje doświadczenia. W rzeczywistości, gdy wyszukujesz coś w Google na telefonie, najpierw zobaczysz wyniki wyszukiwania stron dostosowanych do komórek. Oznacza to, że musisz upewnić się, że Twoja witryna jest zoptymalizowana zarówno pod kątem komputerów stacjonarnych, jak i urządzeń mobilnych.

Czy nadszedł czas na przeprojektowanie witryny?

Przeprojektowanie strony internetowej wymaga czasu, wysiłku i pieniędzy — ale może mieć kluczowe znaczenie dla Twojego sukcesu w Internecie. Po dostosowaniu do ogólnej strategii biznesowej przeprojektowanie może pomóc w zwiększeniu współczynnika konwersji, poprawie rankingów i spełnieniu potrzeb zespołu i odwiedzających.

***

Artykuł powstał przy współpracy z Agencja Interaktywna AW PROJEKT

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

Mariusz z BusinessWeMariusz z BusinessWe

0 0

HubSpot CMS to nie tylko system zarządzania treścią ale narzędzie pozwalające na budowę strony www, zamieniającej się w generator leadów. Funkcje takie jak formularze kontaktowe, CTA, mailingi, chat/bot, landing page, blog, smart content i wszystko w pełni zintegrowane z HubSpot CRM, wsparte szczegółową analityką ruchu i konwersji. Zapraszamy do zapoznania się z HubSpot i rozmowę z naszymi ekspertami z BusinessWeb - https://www.businessweb.pl/kontakt-z-businessweb/ 12:00, 29.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

DominikDominik

0 0

Tak, żeby uściślić, to rebranding dotyczy raczej całej marki, a nie samej tylko strony internteowej. Dosyć dobrze jest to opisane tutaj https://cucaburra.pl/rebranding/
Trudno nazywać rebrandingiem zmianę samej strony 12:24, 30.05.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%