Zamknij

Jak osiągnąć i utrzymać sukces w biznesie?

08:08, 15.10.2021 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:08, 15.10.2021
Skomentuj

Osiągnięcie sukcesu w biznesie nie jest łatwe, ale jeśli kieruje się kilkoma podstawowymi zasadami można zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu. Wyzwaniem w tym zakresie jest to, że na sukces składa się wiele elementów, które muszą ze sobą współgrać, a jednocześnie jest dobrze... kiedy naszemu projektowi biznesowemu sprzyja otoczenie i rynek W tym artykule skoncentrujemy się jednak na tym, na co mamy realny wpływ.

Systemowe działanie wzmacnia sukces

Aby osiągnąć sukces w biznesie trzeba myśleć systemowo, zauważa Maciej Sasin, założyciel firmy szkoleniowej z Poznania, tzn. “wiedzieć wpływ wielu różnych działań w firmie na finalny efekt i sukces pod względem zarządczym, organizacyjnym jak i finansowym”. Systemowe podejście oznacza równoważenie sił które wpływają na ostateczny efekt jakim jest rozwój biznesu. Trzeba umiejętnie pogodzić sprzedaż z marketingiem, produkcję z działem rozwoju i jakości, bieżące wydatki z inwestycjami. Im bardziej świadomie zarządzamy napięciami, które są naturalną częścią funkcjonowania każdej firmy tym większe prawdopodobieństwo sukcesu.

Produkt dostarczający wartość klientom

Centralnym aspektem funkcjonowania każdej firmy jest produkt, który jest zorientowany na klienta. Powinien on dostarczać jemu wartości do której zobowiązuje się firma oraz jakości, która współgra z ceną. Niby proste i oczywiste, ale trudne do zbilansowania w praktyce prowadzenia firmy. Za dostarczaniem dobrego produktu powinien też iść odpowiedni serwis posprzedażowy. Mówi się nawet często, że pierwszy produkt sprzedaje dział sprzedaży, a każdy kolejny dział serwisu, więc bardzo ważne jest, aby utrzymać jakość w różnych kontekstach kontaktu z klientem.

Dobra strategia biznesowa i model biznesowy

Czynnikiem zwiększającym sukces budowaniu biznesu jest odpowiednio dopasowana strategia. Powinna ona uwzględniać kluczowe aspekty ważne dla rozwoju firmy. Wśród nich są oczywiście cele finansowe, ale też odpowiednio postawione cele do realizacji przez poszczególne obszary biznesu. Dobra strategia pokazuje wszystkim działom jaki jest kierunek rozwoju firmy i gdzie wszyscy pracownicy powinni kierować swoją energię.

Model biznesowy to ten aspekt strategii, który wskazuje w jaki sposób będziemy generować zyski w firmie, kto będzie naszym klientem, co jest kluczowym zasobem, w jaki sposób będziemy skalować biznes. Zwraca też uwagę na sposób dobierania kluczowych partnerów do rozwoju biznesu.

Model sprzedaży i marketingu

Za strategią i modelem biznesowym powinien iść sposób pozyskiwania klientów i budowania marketingu. Są one kluczowymi narzędziami do realizacji celów biznesowych. Takie pojęcia jak targetowanie grupy docelowej, segmentowanie rynku, pozycjonowanie marki, marketing online i offline nie powinny być obce żadnej firmie, a jednak jest to bardzo często brakujący element układanki biznesowej, który na pewnym etapie może spowodować krytyczne błędy i stanąć na przeszkodzie funkcjonowania firmy. Dobór klientów i oferowanie im rozwiązań powinien cechować się chirurgiczną precyzją, a nie losowością

Przyciągnięcie odpowiednich ludzi i ich rozwój

Cała ta powyżej opisana układanka nie będzie miała sensu, jeśli nie oprzemy jej na przyciąganiu do firmy odpowiednich ludzi, którzy posiadają odpowiednie kompetencje do oczekiwań, ale także podzielają wartości ważne dla jej założycieli, zespołu czy nawet klientów. Firma to ludzie, a sztuka doboru jest bardzo złożona i wymaga cierpliwości, ale jak się dobrze do procesu zatrudniania przyłożymy, możemy przyspieszyć jej rozwój.

“Nie da się rozwijać firmy bez rozwoju ludzi”, zauważa wcześniej już wspomniany Maciej Sasin założyciel firmy szkoleniowej z Poznania. Jeśli nie damy im odpowiedniego wsparcia we właściwym czasie, albo nie wykorzystają w pełni swojego potencjału, będą się frustrować z powodu trudności w realizacji zadań (braku efektów), a nawet odejdą do firmy, która lepiej zadba o ich rozwój.

Budowanie firmy to złożony proces, który przekłada się na długofalowy sukces jeśli dodamy do tego konsekwencję w działaniu i nastawienie na nieustanny rozwój i doskonalenie firmy w czasie. Firma to ludzie, więc trzeba umiejętnie do nich podchodzić.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%