Zamknij

Employer branding- co to?

12:42, 31.05.2019 MATERIAŁ PARTNERA Aktualizacja: 12:43, 31.05.2019
Skomentuj

Spotkałeś się kiedykolwiek z terminem employer branding w swojej branży? To pojęcie dalej jest Ci dość obce? My wyjaśniamy, co ten termin właściwie oznacza i co należy zrobić, żeby zrealizować go w swojej firmie. I przede wszystkim widzieć efekty!

Wizerunek firmy

Termin employer branding w dosłownym tłumaczeniu oznacza kreowanie marki pracodawcy. Głównie chodzi o kreowanie wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy. Krótko mówiąc firma ma podjąć odpowiednie działania, aby być postrzegana, jako dobry pracodawca. Co właściwie oznacza takie określenie? W przypadku każdej firmy czy organizacji bardzo ważny jest wizerunek. Jednak wiele z nich skupia się na tym, aby był on pozytywny z punktu widzenia klientów i kontrahentów. Employer branding natomiast polega na kreowaniu pozytywnego wizerunku wśród potencjalnych pracowników, a także tych już zatrudnionych.

Dobry pracodawca

Pracownicy wewnętrzni postrzegają pracodawcę pozytywnie, jeśli w firmie panuje przede wszystkim przyjazna atmosfera. Przecież nikt nie lubi pracować wśród niesympatycznych osób. Ponadto dobry pracodawca powinien stwarzać pracownikom warunki rozwoju i szlifowania umiejętności, a w przypadku problemów – szereg szkoleń umożliwiających poszerzanie wiedzy. Jeśli zespół ma dodatkowe predyspozycje, na przykład angażuje się w akcje społeczne czy charytatywne, pracodawca powinien umożliwić im uczestnictwo w takich przedsięwzięciach, a nawet nadzór nad nowymi projektami. Działania z zakresu team building, czyli integrowania i budowania zgranego zespołu także powodują, że pracodawca jest pozytywnie postrzegany. Podejmowanie przez firmę takich inicjatyw pokazuje, że władzom firmy rzeczywiście zależy na dobrej komunikacji wewnętrznej. Różnego rodzaju konkursy i systemy doceniania pracowników są bardzo motywujące w codziennych obowiązkach zawodowych, dlatego wielu pracodawców wprowadza do firmy właśnie takie przedsięwzięcia.

Rekrutacja do pracy

Employer branding, dotyczący potencjalnych pracowników firmy, ma za zadanie pokazać pracodawcę w jak najlepszym świetle. Oczywiście jest to związane z autentycznymi działaniami firmy w tym zakresie. Potencjalnemu pracownikowi, powinno zależeć, aby przyjęto go właśnie do tej wybranej przez niego firmy, na skutek dobrze prowadzonych przez nią działań employer brandingu. Jak więc pracodawca powinien to uczynić, aby mieć dobry wizerunek, a zarazem być zadowolonym z nowych pracowników? Przede wszystkim im więcej zgłoszeń, tym lepszy wybór. Ale jak zdobyć dużo zgłoszeń rekrutacyjnych? Zacznij od promocji swojej firmy wśród osób, które mają zapał do pracy w wybranej branży. Dobrym pomysłem będą studenckie targi pracy, na których będzie można zaprezentować firmę i zachęcić do składania aplikacji. Co jeszcze można zrobić?

Rozwój zawodowy

Firma, jako dobry pracodawca, powinna zaoferować kandydatom przede wszystkim szeroko rozumiany rozwój zawodowy i bardzo dobre warunki pracy. Niezbędne będzie profesjonalne ogłoszenie, w którym firma także będzie mogła dobrze się zaprezentować, jako rzetelny, odpowiedzialny i sympatyczny pracodawca. Taką propozycję pracy trzeba także umieszczać na odpowiednich portalach, aby trafiała do wybranej grupy odbiorców. Jeśli boisz się, że zagubisz się w natłoku tych informacji i błędnie będziesz prowadzić działania employer brandingu w swojej firmie, zaufaj specjalistom! Agencja Commplace zajmuje się między innymi kompleksową obsługą w zakresie employer brandingu. Szerokie doświadczenie w marketingu, public relations, HR oraz branży eventowej a także wieloletnia współpraca z dużymi firmami, to gwarancja skuteczności i oferty dostosowanej do Twoich potrzeb.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%