Zamknij

Badania przyjazne dla producentów

12:13, 04.04.2019 materiał partnera Aktualizacja: 12:13, 04.04.2019
Skomentuj

Wielu producentów żywności czy zabawek dla dzieci lub dowolnych produktów, które pojawiają się na rynku, narzeka na konieczność wykonywania stosownych badań, potwierdzających, że oferowane przez nich produkty wypełniają wszelkie wymagania ustawowe oraz są bezpieczne dla konsumentów. Tymczasem akredytowane laboratorium badawcze może nas uchronić przed olbrzymimi kłopotami finansowymi.

Czym się zajmują laboratoria

Aby dany produkt mógł uzyskać certyfikat, co często jest warunkiem koniecznym wprowadzenia go do obrotu handlowego, musi przejść profesjonalne badania, które wykonać może tylko akredytowane laboratorium badawcze. Od zwykłego laboratorium, te różni się tym, że aby uzyskać akredytację, laboratoria muszą spełnić wiele restrykcyjnych wymogów. Ich opinie potwierdzone na piśmie są tym samym dużo bardziej wiarygodne i mogą stanowić dla nas podstawę do wypuszczenia danego produktu na rynek, a jednocześnie są dla nas osłoną w przypadku, gdyby w efekcie użycia produktów naszej marki doszło do naruszenia bezpieczeństwa konsumentów.

W zależności od swoich możliwości laboratoria tego typu mogą zajmować się rozmaitymi obszarami badań. Najczęściej dotyczy to badania żywności, opakowań, wody, farmaceutyków czy zabawek. Badanie dotyczy nie tylko samego składu danego produktu, ale też występowania tam lub nie substancji szkodliwych, bezpieczeństwa, wytrzymałości i reakcji na rozmaite zachowania czy warunki. Badanie może wskazać nam problemy w zakresie produkcji danego dobra, wady na temat transportu czy higieny wśród poszczególnych pracowników. Dobrze przeprowadzone i przede wszystkim wcześniej zaplanowane badanie, wskaże wszelkie zaniedbania, które mogą okazać się dla nas tragiczne w skutkach.

Bezpieczeństwo

Jak wspomnieliśmy wykonywanie odpowiednich badań to bezpieczeństwo dla konsumentów, ale też olbrzymia korzyść dla nas samych. Przede wszystkim zabezpieczamy się w ten sposób przed ewentualnymi karami, które mogłyby wynikać z niedotrzymania odpowiedniej jakości danego produktu. Przed wieloma aspektami odpowiedzialności chronić nas będzie certyfikat, które akredytowane laboratorium ma nam prawo wydać. Certyfikat ten jest też ważnym elementem marketingu. Dla klientów to widomy dowód, że kupowane od nas produkty są bezpieczne i że ich jakość oraz skład jest zgodny z tym, co deklarujemy. W dużej mierze w dobie odpowiedzialnego kupowania i rosnącej świadomości konsumentów należy to uznać za olbrzymi atut, nawet jeśli chodzi o walkę z konkurencją. Współpracą z laboratorium daję nam gwarancje, że wszystkie produkowane przez nas dobra, zachowują najwyższe standardy unijne i tym samym mogą podlegać eksportowi do państwa należących do Unii Europejskiej. W praktyce to rozszerzenie możliwości zarobkowych firmy i uchylenie drzwi do bardzo trudnych rynków państw zachodnich. Certyfikaty podnoszą też prestiż danej marki i tworzą doskonałą opinię na rynku. Chodzi tutaj nie tylko o samych konsumentów, ale też firmy, które mogłyby rozważać podjęcie współpracy z naszym przedsiębiorstwem.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%