Po długich staraniach Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Szczecinku wyraziła zgodę na dzierżawę działek byłego nasypu kolejowego relacji Łubowo – Borne Sulinowo w celu budowy trasy rowerowej. To ostatni krok niezbędny do uzyskania pozwolenia na budowę I części Trasy Pojezierzy Zachodnich w gminie Borne Sulinowo.
Trasa Pojezierzy Zachodnich, będąca częścią „Koncepcji sieci tras rowerowych Pomorza Zachodniego”, to inwestycja realizowana przez Urząd Marszałkowski Woj. Zachodniopomorskiego i finansowana w 85% z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020 i w 15% z budżetu Woj. Zachodniopomorskiego i partnera projektu – Gminy Borne Sulinowo.
Przedmiotowy odcinek trasy, który docelowo ma powstać m.in. na gruntach Skarbu Państwa będących w zarządzie Nadleśnictwa Borne Sulinowo, jest jedną z atrakcyjniejszych i malowniczych części tej trasy. Prowadzić będzie po linii byłego nasypu kolejowego relacji Borne Sulinowo – Łubowo. W jego przebiegu, na dawnym moście kolejowym, zlokalizowana zostanie platforma widokowa i punkt pomiaru natężenia ruchu rowerowego.
W ramach zadania powstanie łączący Łubowo i Borne Sulinowo ok. 9-kilometrowy odcinek trasy o szer. 2,0 m i nawierzchni utwardzonej bitumicznej z poboczami utwardzonymi o szer. 0,5 m strona prawa i 0,5 m strona lewa.
Koszt inwestycji szacowany jest na 8,8 mln zł. Szacuje się, że inwestycja zostanie zrealizowana w 2021 roku.
Trasa Pojezierzy Zachodnich ma dwie odnogi w zachodniej części województwa: jedną – biegnącą od granicy z Niemcami przez Szczecin i Stargard w kierunku Pojezierza Ińskiego, drugą – od granicy z Niemcami w okolicach Cedyni przez Myślibórz, Barlinek, Choszczno w kierunku Ińska (gdzie łączy się z „odnogą szczecińską”). Dalej przebiega przez Drawsko Pomorskie, Złocieniec, Czaplinek do Szczecinka i w gminie Biały Bór dochodzi do granicy z woj. pomorskim. Szlak łączy główne ośrodki miejskie (Szczecin, Stargard) z największym miastem leżącym przy wschodniej granicy województwa – Szczecinkiem. Przebiega przez cztery Parki Krajobrazowe (Cedyński, Barlinecko – Gorzowski, Iński i Drawski) oraz obszary o wysokich walorach krajobrazowych. Po dotarciu do granicy z woj. pomorskim będzie miała ciąg dalszy jako Subregionalna Trasa Rowerowa, biegnąca przez Miastko i Malbork w stronę granicy z Litwą.
Długość Trasy Pojezierzy Zachodnich na jej przebiegu z Cedyni wynosi 329,09 km, natomiast na przebiegu łącznika ze Szczecina – 264,08 km. W dalszej perspektywie czasowej regionalne trasy rowerowe, w tym Trasa Pojezierzy Zachodnich, stanowić będą część europejskiej sieci Eurovelo 20 z Berlina do Tallina.
Artur13:57, 21.04.2020
6 8
Inwestycja warta blisko 9 mln dla kilku rowerzystów?
Na bogato... 13:57, 21.04.2020
Rower16:22, 21.04.2020
3 1
Pięknie a w Barwicach dalej lipa??? 16:22, 21.04.2020
Seba18:54, 21.04.2020
6 3
Zamiast odbudować linię i utrzymać połączenie z Bornym to pozwolono rozkraść, później rozebrać a teraz trasa rowerowa. Ciekawe co stanie na miejscu Domu Oficera? Może hipermarket. Chore. 18:54, 21.04.2020
haaaaaa21:03, 21.04.2020
1 0
Trasa rowerowa za 3 bańki a "szosa " którą te same Lasy zdewastowały (wywózka drewna) to TOTALNA porażka !!!! No brawo ratusz w Bornem 21:03, 21.04.2020
nie cyklista21:21, 21.04.2020
3 3
kilku ZAROBI a przeciętny mieszkaniec Bornego i okolic , nadal będzie wymieniał zawieszenie w aucie co roku śmigając" autobanem " Borne Łubowo 21:21, 21.04.2020
kj20:21, 24.04.2020
1 0
juz kibel postawili za około 130 tys.mają gest czy brak realizmu
20:21, 24.04.2020