Pomorze Zachodnie stawia na nowoczesny, ekologiczny transport kolejowy. Jako pierwszy region w Polsce kupił hybrydy, które wyprodukuje NEWAG S.A. W czwartek 16 lipca podpisana została umowa na zakupu dwóch pojazdów, które ułatwią podróżowanie m.in. na trasie Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin.
Łączny koszt zakupu dwóch pojazdów to 49,2 mln zł. Każdy z nich jest wyposażony w 150 miejsc.
- Chcemy żyć na Pomorzu Zachodnim zgodnie z naturą. Zakup hybryd wpisuje się w tą strategię. Dzięki nim zadbamy o środowisko i ograniczymy koszty. Przede wszystkim pojazdy zapewnią większy komfort podróży. Na Pomorzu Zachodnim mamy ok. 40% niezelektryfikowanych linii kolejowych. Pojazdy dwusilnikowe pozwolą na podróż bez przesiadki np. ze Szczecina do Koszalina - mówił marszałek Olgierd Geblewicz.
Wicemarszałek Tomasz Sobieraj podkreślał, że Pomorze Zachodnie jest liderem w kraju pod względem nowoczesnego taboru – W 2013 r. przeprowadziliśmy modernizacje pociągów, potem przyszły zakupy pojazdów elektrycznym i spalinowych. Dzisiejsza umowa to kamień milowy w naszych inwestycjach.
Pojazdy dwunapędowe łączą najważniejsze zalety pojazdów elektrycznych, czyli wysokie przyspieszania i brak emisji spalin oraz pojazdów spalinowych wyposażonych w przekładnię elektryczną, jaką jest możliwość poruszania się po liniach niezelektryfikowanych.
Zgodnie z umową, mają pojawić się na torach nie później niż do końca 2021 r., ale prezes Zarządu NEWAG S.A Zbigniew Konieczek zadeklarował, że pociągi trafią na Pomorze Zachodnie jeszcze w tym roku – Składając ofertę rozpoczęliśmy negocjacje z naszymi dostawcami, żeby wszystkie podzespoły były dostępne – mówił prezes NEWAG, który dodawał – Gratuluję odważnych decyzji. Nadal będziecie numerem 1 w Polsce.
Dysponowanie takimi pojazdami pozwoli na stworzenie lepszej oferty rozkładu jazdy poprzez wprowadzenie bezpośrednich pociągów relacji Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin. Trasa licząca 177 km łączący dwa największe miasta Pomorza Zachodniego. Na ponad stukilometrowym odcinku Kołobrzeg – Goleniów jest niezelektryfikowana.
Nowe pociągi stworzą też nowe możliwości obsługi zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.
Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje taborowe w ostatnich 10 latach wydało łącznie ponad 1 mld zł. Zakupy w znacznej większości były sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.
Miejskie rozważania21:56, 17.07.2020
"......Zakupy w znacznej większości były sfinansowane ze środków Unii Europejskiej....'
Czego pisowska ekipa - nie zauważa.
I to piszę z cała świadomością, że to dotyczy "pis-małolatów" idących w stronę pis-ortodoksów nie rozumiejących praw rynku i standardów demokracji.
I to piszę z cała świadomością, że są u nas "pis-lokalsi, ludzie mądrzy, którym z innych powodów, z innymi mądrymi, nie jest po drodze...czego "pis-małolaci" nie zrozumieją.
(A teraz ortodoksi mogą mnie opluwać, pozwalam). 21:56, 17.07.2020
Tym17:04, 18.07.2020
Rozważający to pieniądze z UNI to pozyskuje marszałek czy rząd wywalczy, rząd który obecnie jest , a co do wyborców PiS - małolaty to w przeważającej części głosowali na tego kameleona z Poko. Dokładnie czytaj wykresy i jak za dużo ci PiS dał to się ciesz, i nie narzekaj. 17:04, 18.07.2020
Rozum12:54, 18.07.2020
0 1
A my to gdzie jesteśmy teraz w Rosji czy w UNI, co twoi kolesie z POko wręcz postulują, domagają się zabrać środki jak to mówił euro poseł z Hiszpanii do Sikorskiego cytat: ( co jeszcze musimy zrobić żeby walczyć z polskim rządem ) plują na obecny rząd Polski żeby nam zmniejszyć środki, czytaj wszystkie serwisy nie tylko TVN i ONET. Na dzisiejszy dzień nie jaka Pani Spurek wręcz domaga się. Otwórz oczy i pisz na temat. 12:54, 18.07.2020