Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Szczecinku otrzyma 150 tysięcy złotych z rezerwy celowej budżetu państwa na zakup samochodu elektrycznego, dzięki któremu rocznie do atmosfery nie trafi prawie pół tony dwutlenku węgla. Pozytywną decyzję w tej sprawie podjął Zarząd Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie.
Do tej pory z „elektryków” korzystają w Szczecinku między innymi takie instytucje jak Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych oraz Komenda Powiatowa Policji. 10 autobusów elektrycznych ma na stanie Komunikacja Miejska. Elektryczną osobówkę ma również Zespół Szkół Technicznych
PSSE w Szczecinku wykorzystuje obecnie 14-letnie samochody z silnikiem Diesla. Nowy „elektryk” będzie miał silnik o mocy co najmniej 100 kW (135 kM) i minimum 300-litrowy bagażnik. Stacja zrealizuje zakup do września przyszłego roku.
Wcześniej WFOŚiGW w Szczecinie dofinansował zakup samochodu elektrycznego przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Szczecinie, który służy m.in. do kontroli punktów gastronomicznych czy szpitali.
gość11:15, 10.11.2020
Dobre.W dobie pandemii to akurat jest potrzebne!! Rozwalanie pieniędzy na samochodziki!! 11:15, 10.11.2020
Filippo11:36, 10.11.2020
Twierdzenie, że dzięki zakupowi ekosamochodu rocznie do atmosfery nie trafi prawie pół tony dwutlenku węgla jest kompletną bzdurą i propagandą. Taniej i ekolgiczniej byłoby przerobić na gaz.
1. Prąd w Polsce powstaje ze spalania węgla. Spalanie węgla zanieczyszcza najbardziej tę krainę.
2. Akumulatory w tych samchodach nie są biodegradowalne i będą się rozkładać latami.
11:36, 10.11.2020
gość11:57, 10.11.2020
dzięki korony się dorobili 11:57, 10.11.2020
JJ12:07, 10.11.2020
Ciekawe jaka będzie ta ekologia,, jak za parę/naście lat trzeba będzie wymieniać baterie... 12:07, 10.11.2020
12312:19, 10.11.2020
JEDEN ELEKTRYCZNY SAMOCHODZIK URATUJE POWIETRZE W SZCZECINKU.
TAKI ZAKUP W CZASIE PANDEMI.(CHYBA, ŻE NIE MA?!)
SZCZECINECZEK PO RAZ KOLEJNY.
12:19, 10.11.2020
Trolek13:14, 10.11.2020
Jak nie hybryda to do kitu. Lataj potem z wtyczką i czekaj kilka godzin, aż się bateria naładuje. Wyłącz klimę lub ogrzewanie to dalej zajedziesz. Zupełnie nie rozumiem tej filozofii. Za stary jestem.
A i jeszcze przy produkcji baterii tyle smrodu się wydziela, co z diesla przez 10 lat. Ekologia? 13:14, 10.11.2020
Abc15:05, 10.11.2020
Na kradli się z nielegalnych mandatów to teraz szaleją. Na kulig jak znalazł, dzieci nie będą wąchać smrodów. 15:05, 10.11.2020
Kain16:22, 10.11.2020
Nie ma kasy na stanowiska pracy, sprzet komputerowy, na podwyzki dla personelu, na nowych pracowników w czasach pandemii a jest kasa na samochod elektryczny zasilany prądem wytwarzanym z węgla kamiennego. Ale czego sie spodziewac po panstwie zarządzanym przez pis 16:22, 10.11.2020
gość16:38, 10.11.2020
To chyba za tą super obsługę klientów w czasie pandemii ,hahaha 16:38, 10.11.2020
pisowiec16:43, 10.11.2020
O ile się nie mylę to takie instytucje muszą teraz kupować taki sprzęt - ustawa o elektromobilności. 16:43, 10.11.2020
Gosc18:14, 10.11.2020
No wreszcie ktos napisal gdzie leży przyczyna takich zakupow.
Dodatkowo gminy musza opracowac Plany Budowy Ogólnodostępnych Stacji Ładowania i przekazac info do dostawcow energii. 18:14, 10.11.2020
AQQ16:59, 10.11.2020
Urzędasy to jednak mają *%#)!& 16:59, 10.11.2020
anonim17:46, 10.11.2020
1. maja dwa auta, jeden z nich jest starszy drugi 4-5 lat.
przełpacac za auto 45 tys, to sie nazywa oszczedność.
beznadziejny PIS i propaganda.
Powiedzcie to pracownikom w twarz ze na swieta nie dostaną większej premii bo w przyszłym roku dostaniemy nowe auto i na prad musimy zbierać. A ustalenie budżetu na 2021 było w październiku br. 17:46, 10.11.2020
elektryk17:48, 10.11.2020
Nie jest prawdą co piszecie w tym artykule. Każdy elektryk w Polsce emituje ok 181 g/km. Wynika to z tego, ze w Polsce energia jest z węgla a więc aby naładować akumulatory trzeba zużyć węgiel, który emituje dwutlenek. W Szwecji emisja dwutlenku węgla z elektryka jest ok. 30 krotnie mniejsza co wynika, ze Oni mają "zielone" źródła energii. U nas może coś się zmieni po 2050 r. bo do tego czasu energię w/g rządu musimy mieć w węgla. 17:48, 10.11.2020
Marek23:01, 10.11.2020
Kogo stać na elektryka - firmę prywatną - odliczanie kosztów, nikt z prezesów, osób majętnych nie kupi go prywatnie są w dalszym ciągu bardzo drogie w porównaniu do tej samej klasy - hybrydy, benzyna bądź diesel, ale stać na nie Państwo PIS - nie istotne z jakiego funduszu /czytaj kieszeni/ są one wydane i czy ta inwestycja jest opłacalna, za te pieniądze można kupić dwa auta flotowe - ale czy dyrektor będzie chciał nim jeździć. Jeżeli chodzi o ekologię to na budynku Sanepidu można było zainstalować panele fotowoltaiczne, pompę ciepła, termomodernizację budynku i wile innych rzeczy 23:01, 10.11.2020
JHD w PIS 08:25, 11.11.2020
A szczecineckie autobusy na prąd to PIS kupował? Douglas jest mentalnym PISOWCEM? 08:25, 11.11.2020
Ekspert09:52, 11.11.2020
Telzas będzie miał robotę w bateriach jest dobry po pięciu latach te auta będą miały 50% mocy 09:52, 11.11.2020
Mistrz eksperta15:16, 11.11.2020
Ekspercie w jakim języku próbujesz się pisać? W jakim języku poprawnie piszesz? 15:16, 11.11.2020
Yorge13:43, 11.11.2020
Kupiony specjalnie na marsz samochodów ? 13:43, 11.11.2020
akumulator09:40, 11.11.2020
0 0
baterie na pewno są żelowe nie wydzielają kwasów są z rekombinacją gazów zimową porą znacznie spada ich pojemność ładowanie się wydłuża trzeba być *%#)!& aby kupić takie auto no chyba dla szpanu i zielonej tablicy 09:40, 11.11.2020