Zamknij

Zachodniopomorskie hybrydy połączą Szczecinek ze Szczecinem

11:22, 29.03.2020 źródło: wzp.pl Aktualizacja: 11:26, 29.03.2020
Skomentuj fot. newag.pl / Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje taborowe w latach 2010-2018 wydało łącznie ponad 1 mld zł. Teraz stawia na hybrydy. fot. newag.pl / Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje taborowe w latach 2010-2018 wydało łącznie ponad 1 mld zł. Teraz stawia na hybrydy.

Pomorze Zachodnie stawia na pociągu hybrydowe. Ogłoszono przetarg na zakup dwóch pierwszych takich pojazdów. Docelowo może być ich nawet dwanaście.

Tabor dwunapędowy stworzy możliwość uatrakcyjnienia rozkładu jazdy dla podróżnych poprzez wprowadzenie do dotychczasowej oferty bezpośrednich pociągów relacji Szczecin Gł. – Kołobrzeg – Koszalin. Jest to relacja o całkowitej długości 177 km łącząca dwa największe miasta Pomorza Zachodniego, przebiegająca z wykorzystaniem niezelektryfikowanego odcinka Kołobrzeg – Goleniów o długości 100 kilometrów. Ponadto nowe pociągi stworzą korzystne warunki obsługi zmodernizowanej linii kolejowej nr 210 Szczecinek – Runowo Pomorskie obsługując bezpośrednią relację Szczecin Gł. – Szczecinek przez Stargard, Drawsko Pomorskie, Złocieniec i Czaplinek.

- Posiadanie żółtej koszulki lidera w Polsce pod względem jakości taboru zobowiązuje. Jako pierwsi w kraju wymieniliśmy swoje pojazdy na nowoczesne. Nie stajemy w miejscu i szukamy ciągle najlepszych rozwiązań. Zakup taboru dwunapędowego pozwoli nam połączyć ekologię z ekonomią. To lepsza oferta podróżowania dla mieszkańców i turystów oraz dbałość o środowisko. To wyjątkowo ważna inwestycja, zważywszy, że Pomorze Zachodnie jest rozległym regionem, a linie kolejowe na wielu odcinkach nie są zelektryfikowane. Na około 1200 km używanych torów, zelektryzowanych jest około 750 km – komentuje marszałek Olgierd Geblewicz.

Pomorze Zachodnie jest jednym z pierwszych regionów, który postawił na pojazdy dwutrakcyjne, łączące najważniejsze zalety pojazdów elektrycznych (wysokie przyspieszania, brak emisji spalin),  i wyposażonych w przekładnię elektryczną pojazdów spalinowych (możliwość poruszania się po liniach niezelektryfikowanych).

[ZT]19479[/ZT]

Województwo Zachodniopomorskie na inwestycje taborowe w latach 2010-2018 wydało łącznie ponad 1 mld zł. Zakupy w znacznej większości były sfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

(źródło: wzp.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(4)

Zapytam tylko.Zapytam tylko.

8 2

Dlaczego Geblewicz straszy dziennikarzy za zadawanie trudnych pytań?
,,Niech pan odkłada pieniądze,bo przyjdzie panu jeszcze sporo zapłacić.’’
Tak zwrócił się do dziennikarza TV Szczecin gdy zapytał o wsparcie Gawłowskiego w wyborach do Senatu.
A ja zawołam WOLNE MEDIA !!! 15:27, 29.03.2020

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

gośćgość

4 1

Jureczek też coś już Staszka nie broni. Może warto zapytać - Iszczecinek - boicie się zadawać trudne pytania czy nie? ;] 15:55, 29.03.2020


Ech .Ech .

4 0

Czasami mam wrażenie że nie iszczecinek a gadzinówkę miasto bez wizji przeglądam.Szkoda. 16:24, 29.03.2020


reo

PegasusPegasus

1 1

Bardzo ładne ALE KTO TYM BEDZIE KIEROWAŁ I JEZDZIŁ JAK TU TAKIE CZASY SIE ZBLIZAJA ZE WIEKSZOSC NAWET NIEWIE CO BEDZIE 12:16, 30.03.2020

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%