Od kilku dni Szczecinek ma nową obwodnicę Szczecinka. Wraz z oddaniem do użytku nowej drogi, część dróg leżących na terenie naszego miasta straciły status dróg krajowych. Chodzi tu między innymi o tzw. starą obwodnicę, w której skład wchodzą między innymi ulice Sikorskiego, Słowiańska i Cieślaka. Co dalej z tymi drogami i kto będzie nimi zarządzał?
-Dawny przebieg DK11 w Szczecinku zgodnie z art. 10 ust. 5 ustawy o drogach publicznych w momencie oddania do użytkowania obwodnicy Szczecinka przestał być drogą krajową i stał się drogą wojewódzką.
-wyjaśnia Mateusz Grzeszczuka z GDDKiA
Ustawa o drogach publicznych przewiduje tak zwane kaskadowe przekazywanie dalej. Sejmik województwa może w drodze uchwały pozbawić taki odcinek drogi kategorii drogi wojewódzkiej i wówczas dana droga staje się drogą powiatową. Zarząd powiatu również ma taką możliwość i wówczas droga staje się drogą gminną. Oczywiście są to już autonomiczne decyzje nowego zarządcy.
-Szczecinecka obwodnica to inwestycja na realizację której z utęsknieniem wyczekiwali wszyscy, również samorząd powiatowy. Prawdą jednak jest, że fakt jej powstania oznacza dla Powiatu Szczecineckiego pewne dodatkowe obowiązki, bowiem będzie on musiał przejąć liczący ponad 9 km odcinek byłej już drogi nr 11, a wraz z nim wszelki koszty związane z jego utrzymaniem. Status drogi krajowej straci również odcinek DK nr 20 od ulicy Gdańskiej, aż do ulicy Lipowej i dopóki nie zapadną konkretne prawne decyzje, także i on stanie się drogą powiatową.
-mówi Piotr Rozmus, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Szczecinku
Już podczas uroczystego otwarcia obwodnicy, starosta Krzysztof Lis nie ukrywał, że liczy w tej kwestii na porozumienie z burmistrzem Szczecinka i marszałkiem województwa zachodniopomorskiego, tak aby za utrzymanie rzeczonego odcinka odpowiadały trzy samorządy.
-Część dróg, którymi zarządzała do tej pory Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może trafić do miasta. Trwają ustalenia w tym temacie.
-mówi Mateusz Ludewicz, rzecznik Urzędu Miasta
Nowe - stare drogi, które przejmą lokalne samorządy, wiążą się z dodatkowymi wydatkami związanymi z ich utrzymaniem. To samorządy będą pokrywały koszty za ich remonty, odśnieżanie czy oświetlenie.
mieszkaniec13:23, 12.11.2019
Skoro tak!- to wyłączyć owe ulice z ruchu pojazdów ciężarowych 13:23, 12.11.2019
Kierowca16:50, 12.11.2019
Bez Paniniki Ludziska!!! Nie szukajcie Taniej Sensacji. Dopuki DK20 biegnie przez Miasto wspomniane ulice nadal będę w statusie Drogi Krajowej. Problem formalno-finansowy pojawi się dopiero po oddaniu do użytku łącznika DK20 z S11, a to nadal melodia przyszłości. Poza tym cały odcinek DK20 przebigający przez Szczecinek został wyremontowany, więc Gdzie Tu Problem??????? 16:50, 12.11.2019
mieszkaniec23:39, 12.11.2019
Seba jesteś jakiś wczorajszy, przecież to nie dotyczy zaopatrzenia nie tylko sklepów, ale też budów itp. Tak było i tak jest 23:39, 12.11.2019
Mieszkaniec07:32, 13.11.2019
Chciałbym przypomnieć naszym władzą, że jeżeli nie wyegzekwują napraw dróg które podczas budowy zostały zniszczone, to pozostanie jeszcze ich naprawa tylko na koszt miasta. Na Wodociągowej był asfalt jest klepisko. 07:32, 13.11.2019
Szpagacik Sarcofago09:50, 13.11.2019
Jest lepiej niż dobrze i analogicznie podchodzę do tematu Dróg Europejskich i czystych miast. Może pojedziemy Autostradą do Poznania. 09:50, 13.11.2019
seba14:16, 12.11.2019
7 3
A do Kauflanda towar będą na taczkach wozić :D 14:16, 12.11.2019
taki ktoś15:56, 12.11.2019
2 1
Myślę że z zaopatrzeniem nie powinno być problemu 15:56, 12.11.2019
Bzyk19:51, 12.11.2019
4 1
Seba do Lidla wożą i nie ma problemu 19:51, 12.11.2019