Drogowcy rozpoczęli prace związane z naprawą zapadniętych studzienek na ul. Kościuszki, które od dłuższego czasu dają się we znaki kierowcom. O problemie pisaliśmy pod koniec lipca.
[ZT]18123[/ZT]
Zarządca drogi w końcu postanowił problem zlikwidować i wyrównać studzienki z nawierzchnią. Drogowcy skuwają asfalt wokół zapadniętych studzienek i je podnoszą.
W związku z prowadzonymi pracami występują utrudnienia w ruchu. Na czas prowadzonych robót, na kilku odcinkach wprowadzono ruch wahadłowy.
Prace potrwają kilka najbliższych dni.
Gość13:42, 20.08.2019
Lepiej późno, niż wcale. 13:42, 20.08.2019
Polska14:20, 20.08.2019
Czy ta robota będzie wykonana solidnie ? Stawiam pewnik, że nie ! 14:20, 20.08.2019
zybi15:22, 20.08.2019
Wystarczy na Youtube zobaczyć jak Niemcy to robią.
Bez wymiany studzienek na inny typ nic nie da ta naprawa. Sprawdźcie jakie studzienki są na rondzie koło Kauflandu. 15:22, 20.08.2019
dyr15:44, 20.08.2019
Trzeba nadlać wokół studzienki beton na wysokość ok. 20-30 cm, wtedy kierowcy będą omijać, Taki kopiec kreta, tylko większy. 15:44, 20.08.2019
Obserwator 18:42, 20.08.2019
Powinien pokryć koszty remontu odbierający wykonanie nawierzchni ⁰ 18:42, 20.08.2019
Ja19:15, 20.08.2019
Racja, ta droga wygląda jak „nowa”... co więc tam robią zapadnięte studzienki??? 19:15, 20.08.2019
tomi07:15, 21.08.2019
A może by tak panowie coś zrobili by dekle na tych studzienkach nie trzaskały jak samochód po nich przejedzie? Na os.zachód przy wjeździe na Budowlanych od strony Białogardzkiej to jest po prostu koszmar, podczas przejeżdżania samochodu niemiłosiernie tłucze. 07:15, 21.08.2019
nic07:38, 21.08.2019
Źle wykonane frezowac regulować i na nowo dywanik. Tak inspektorzy wykonują w Gdańsku . Tu jest elitą i każdy się zna. Jak to teraz będzie paskudnie wyglądało . Porażka jest wykonywanie asfaltu z recyklera . Zastosować tu asfalt lany by ładnie wyglądało i było trwałe. Zobaczymy jak wykonają łączenia nawierzchni . Nie do pomyślenia jest ze to przechodzi . GdZie inspektorzy . KTO TO ODBIERAŁ I W JAKI SPOSÓB JAK STUDZIENKI PO PAEU MIESIĄCACH SIĘ ZAPADŁY. Jak można wycinać w nowej nawierzchni która jest na gwarancji. Wpis ze drogowcy naprawia. Ich obowiązek jak mamy gwarancję . Niech to wykonają solidnie A nie partyzanckie naprawy metoda to i tak odbiorą bo znam ... I to przejdzie rób Pan dalej . Heh 07:38, 21.08.2019
Antek1218:30, 21.08.2019
Po sześciu miesiącach znowu remont 18:30, 21.08.2019
Twój _nick18:27, 20.08.2019
1 2
Koniecznie pokaż jak to się robi.
I zgnieć jeszcze komentarzykiem :)
No napisz proszę komentarzyk,.
I niech ci buzuje głowa później, że niby inni czytają co tam sobie wymyśliłeś. 18:27, 20.08.2019
królowa szos21:09, 20.08.2019
2 0
Do naprawy nieszczelnych spoin technologicznych bądź pęknięć liniowych najlepsze są bitumiczne masy zalewowe na gorąco zgodne z normą PN EN 14188-1, modyfikowane kopolimerem SBS lub żywicami syntetycznymi, ewentualnie innymi dodatkami uszlachetniającymi. Masy te charakteryzują się dobrą zdolnością wypełniania szczelin, niską spływnością w temperaturze +60oC, bardzo dobrą przyczepnością do powierzchni z betonu cementowego i betonu asfaltowego. Zachowują elastyczność w każdych warunkach temperaturowych, występujących w Europie Środkowej.
Usługa polega na:
rozfrezowaniu pęknięcia frezem palcowym, gwarantującym prawidłowy (nieregularny, poszarpany) kształt ścianek szczeliny ,
oczyszczeniu sprężonym powietrzem,
zagruntowaniu gruntownikiem na bazie żywic,
wypełnieniu szczeliny bitumiczną masą zalewową w temperaturze ok. 160-180 oC.
Masę zalewową rozgrzewa się do stanu płynnego w specjalnie do tego celu opracowanych urządzeniach – kotłach płaszczowych z kontrolowanym procesem roztapiania masy: bardzo istotne jest, aby szczegółowo przestrzegać zaleceń producenta mas, gdyż nieprawidłowa obróbka poprzez przegrzanie masy powyżej 180oC, skutkuje zerwaniem wiązań polimerowych i utratę istotnej części właściwości produktu.
Bitumiczne masy zalewowe na gorąco z powodzeniem znajdują zastosowanie również przy wypełnieniach szczelin pomiędzy nawierzchnią, a elementami galanterii betonowej lub szczelin dylatacyjnych w nawierzchniach z betonu cementowego. 21:09, 20.08.2019