logo iszczecinek.pl

Polecamy Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni z akcentem szczecineckim Koty wyrzucone na śmietnik, podrzucanie śmieci i pomoc rannym Czytelnik: Czas najwyższy, aby Małpi Gaj przerobić na cywilizowane miejsce rekreacji Pomorski Ośrodek Maszynowy „POM-EKO” zatrudni Polecamy

Do Szczecinka nadciąga rewolucja drogowa

01.03.2017 23:57
A A A
Zdjęcie do artykułu Do Szczecinka nadciąga rewolucja drogowa
fot. iszczecinek.pl / wideo, foto z powietrza / tel. 781 391 604

Drogowa rewolucja czeka w niedalekiej przyszłości Szczecinek. Nowe ronda, wyprowadzenie z miasta drogi krajowej nr 20 i udrożnienie ul. Pilskiej. To planują urzędnicy. W tej sprawie w tych dniach burmistrzowie spotkali się w Szczecinie z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Na początek do przebudowy pójdzie ul. Dworcowa, Kolejowa i Wiśniowa. W ramach tego zadania przebudowane zostaną dwa skrzyżowania – rondo przy PKP oraz skrzyżowanie ul. Wiśniowej, Sikorskiego i Przemysłowej. Rondo przy PKP to przede wszystkim skrzyżowanie dwóch dróg krajowych: DK-11 (ul. Pilska) i DK-20 (ul. Gdańska). Rondo miałoby być tak przebudowane, aby nie było „wąskim gardłem” dla pojazdów poruszających się drogami w tym rejonie.

Podczas spotkania burmistrzów z drogowcami rozmawiano także o przebudowie i upłynnieniu ruchu przy drugim wspomnianym skrzyżowaniu. W miejscu gdzie ul. Wiśniowa przecina Sikorskiego (DK 11 i 20) ustalono wstępnie, że najlepszym rozwiązaniem byłoby wybudowanie także ronda. Miasto na te zadania będzie starało się o dofinansowanie w ramach tzw. „schetynówek”.

Kolejne plany jakie mają urzędnicy to wyprowadzenie z miasta ruchu z drogi krajowej nr 20. Przypomnijmy, że w ramach budowy obwodnicy Szczecinka GDDKiA nie wybuduje łącznika pomiędzy DK-20 a nową obwodnicą, który mógłby przebiegać pomiędzy Sitnem a Turowem. Przez to cały ruch z „dwudziestki” kierowany będzie tak jak dotychczas, czyli ulicami Gdańską, Sikorskiego, Słowiańską, Cieślaka w kierunku Słupskiej. W tej sprawie włodarze Szczecinka zaproponowali, aby ruch z tej drogi wyprowadzić na ul. Pilską i dalej na Waryńskiego w kierunku nowej obwodnicy. Pojazdy poruszałyby się ul. Szczecińską, Gdańską i dalej w kierunku Pilskiej, przez Waryńskiego na obwodnicę.

Mapka podglądowa / Google Maps

Innym rozwiązaniem, o którym także rozmawiano, mogłoby być wybudowanie małego łącznika, który połączyłby krajową „dwudziestkę” z ul. Łukasiewicza. W tym przypadku drogowcy musieliby wybudować między innymi wiadukt nad torami kolejowymi.

Mapka podglądowa / Google Maps

O tych rozwiązaniach także rozmawiano na spotkaniu, ale należy pamiętać, że wróci się do nich dopiero po oddaniu do użytku obwodnicy Szczecinka.

Jak powiedział burmistrz w wywiadzie dla TV Zachód, przedstawiciele GDDKiA uznali, że zaproponowane rozwiązania komunikacyjne są ciekawe i wkrótce przyjadą do Szczecinka, aby przeprowadzić wizję lokalną. Dopiero później zapadną konkretne decyzje.


To nie jedyne inwestycje drogowe jakie planuje się w Szczecinku. O innych inwestycjach drogowych informowaliśmy w artykułach:

Na Ordona też będzie rondo
Wkrótce ruszy przebudowa skrzyżowania Kościuszki z Jeziorną
O inwestycjach drogowych w powiecie. Rozmowa ze starostą Krzysztofem Lisem


Cały wywiad z burmistrzem można zobaczyć poniżej

 

Komentarze

comments powered by Disqus

Popularne tematy w dziale Aktualności

+ https://www.facebook.com/zpowietrza/ Reklama